handdator

Visa fullständig version : Pytagorion


ebba-lotta
2006-09-17, 17:48
bye_bye Hej
Funderar på Pytagorion nästa sommar, (är tidigt ute men det är såkul att drömma o planera) Var i Kokkari i somras och blev förälskad i den byn men till sommaren skulle vi ha med dottern och väninna. Och för dem tror jag att Kokkari är lite stilla (om man säger så) Har någon varit i Pytagorion med ungdommar? Finns det nåt för dem? Vi blev så förtjusta i Samos.
Hoppas på hjälp
Ebba-Lotta_B-anana

Hiawatafi
2006-10-15, 13:11
Var i Pythagorio i början av oktober (kom hem i tisdags) :) En helt bedårande liten by, där allt kretsar runt hamnpromenaden och huvudgatan upp från hamnen. Vi hade i vårt gäng två sextonåringar och en sjuttonåring och för dem var nog Pythagorio liiiiiite för lugnt. Kanske börjde säsongen vara över vid dethär laget förstås men något hålligångställe är byn knappast ens under högsäsong. Men ack så underbar för en som inte kräver så mycket hålligång....

Eva L
2006-10-15, 13:45
Beror så mycket på ungdomarna. Ibland är en liten ö eller ort tillräckligt om de hittar något att göra. Kanske räcker det med en fotbollsplan eller bara några andra ungdomar att prata med. Jag tycker själv att Pythagorion är ganska charmigt och defintivt inte dött men ganska exploaterat. Var där i början och mitten av juni och tyckte nog att medelålders par dominerade bland turisterna. Senare under sommaren är det säkert mer familjer med tonåringar.

Eva

lejdy_di
2007-03-31, 02:24
Jag är väl vad man skulle kalla "ungdom" fortfarande, och när jag var 19 åkte jag dit med en tjejkompis till Pythagorion. Det var jätteroligt, faktiskt. Ett mysigt litet ställe, romantiskt. Det är väl inget direkt partyställe, men visst finns det fina barer och i alla fall en nattklubb där. Jag åkte dit igen två månader senare, då ensam en vecka, och så kom min tjejkompis ner en vecka efter.
Stränderna är helt okej, maten kanonbra och trevliga greker som jobbar där också. Det är enkelt att hoppa på en buss in till Samos stad över dan om man vill se något nytt och shoppa mer fynd. Rekommenderas helt klart!
/Diana

Athanasia
2007-03-31, 08:55
Inte för att vi besökte den,men det fanns en stor nattklubb en bit utanför Pythagorion när vi va där juli 2002.

inkfish
2007-03-31, 13:00
Tråden är gammal, därför låser jag den.

Inläggen som handlade om sevärdheter på Samos har fått en egen tråd med samma namn.

Den som har andra frågor om Samos, t ex festande i Pythagorion, får gärna starta nya trådar.

inkfish/moderator