handdator

Visa fullständig version : Utflyktsbåtar


Alexandra
2005-05-11, 13:21
Någon som vet vad det brukar kosta att åka med en utflyktsbåt som tar en till olika stränder och bad längs kusterna?

Är det värt pengarna?

Har aldrig själv testat men skulle gärna vilja göra det om det är värt det...

/Alexandra

Elisabet
2005-05-11, 14:05
Någon som vet vad det brukar kosta att åka med en utflyktsbåt som tar en till olika stränder och bad längs kusterna?

Är det värt pengarna?

Har aldrig själv testat men skulle gärna vilja göra det om det är värt det. Vad det kostar varierar väldigt mycket. På många ställen finns enkla badbåtar som i princip fungerar ungefär som en 'lokalbuss på vatten' och de brukar vara jättebilliga, klart billigare än att till exempel hyra moppe och köra till samma stränder.

Sedan finns det ofta rena utflyktsbåtar som kör till vissa stränder, stannar till en viss tid och sedan vidare till någon annan strand (eller grotta eller något annat). De är dyrare och ibland ingår det lunch. Om man gillar att se landet från vatten så är sådana båtutflykter ofta värda pengarna, även om det säkert förekommer överpris och dålig service på sådana också.

Jag tycker att man ska vara lite kräsen när man väljer båt och det utbud de erbjuder. Att prata med skepparen eller någon av de andra som arbetar på båten dagen innan brukar ge mig en bra fingervisning om vad jag kommer att tycka om utflykten. Om de presenterar sitt erbjudande på ett trevligt sätt så är det en bra utflykt, det är min enkla filosofi. Och jag har aldrig råkat ut för någon båtutflykt som jag sedan inte varit nöjd med.

Alexandra
2005-05-12, 12:24
tack! låter bra, ibland när man har åkt chater har det blivit en och annan utflykt som inte var värd pengarna, eller som man lika gärna kunde gjort själv, men att åka båt till olika stränder och bad verkar så trevligt tycker jag. Får ta en sådan båtutflykt runt Milos som verkar vara oerhört fint.

/Alexandra