handdator

Visa fullständig version : Cypern


Marie_W
2006-09-17, 12:59
Tänkte höra om någon av er beresta kan berätta om Cypern för mig. Har hittat en billig flygresa i slutet av månaden. Funderar på att hitta boende när vi kommer ner. Funkar det lika bra som i Grekland? Tänkte bo så att man måste prommenera en bit till stranden..motion..vill ha sevärdheter att utforska..gärna med prommenadavstånd...Om ngn vill och kan..får ni gärna rekommendera mig era favoriter!! Tack isåfall :) Marie

Ioslina
2006-09-17, 21:26
Har bott i Ayia Napa. Vi har bott på Simons magic, vid vattnet och ett långt stenkast från stora vägen. Därifrån kunde man gå eller cykla till bla Nissi beach. Sen finns det ett hotell uppe i byn som heter Tsokkos Holiday. Sen ett lite i utkanten som heter Alonia. Alla dessa tre kan jag rekommendera! Hoppas ngt av dessa finns kvar............

Ska du äta gott, mkt...gå till Jasmine Inn..
Trevlig resa!

Marie_W
2006-09-17, 22:19
Åh, tack ska du ha..nu får jag ut på nätet och leta efter hotell namnen!! Inte så mycket till motion..men man rör ju fingrarna i alla fall!! :) Marie

Peter
2006-09-18, 15:36
Jag var i A Y för några år sedan och det är en utpräglad ort för ungdomligt festande. Det kanske är lite lugnare nu i eftersässong, men jag hade inte åkt tillbaka dit igen... Däremot skulle jag kunna tänka mig att besöka Larnaca en vecka. Det finns flera trådar om Cypern och A Y här. Titta på dem och fundera...

Peter

Marie_W
2006-09-18, 17:57
Okey, Peter!! Vad säger du om Cypern annars, om jag väljer Larnaca istället? Blir jag besviken..när jag har förälskat mig i Grekland?
:) Marie

Peter
2006-09-18, 18:35
Okey, Peter!! Vad säger du om Cypern annars, om jag väljer Larnaca istället? Blir jag besviken..när jag har förälskat mig i Grekland?
:) Marie
Nu var jag inte och for runt den gången, så jag vet inte mer än vad jag läst och hört. Men är du yngre så kanske A Y passar dig trots allt. Men har du passerat de 30+ skulle nog inte JAG åka dit...

Men det lilla jag upplevde av Cypern var positivt annars. Det ÄR väldigt mycket Grekland på många sätt. Men ett Grekland som fungerar!!! Ang_elx :D ;) Cypern styrdes ju av England under många år, och det har påverkat deras inställning, sätt och "byråkrati". Saker fungerar på ett enklare och effektivare sätt än i Grekland. Det är ett "välmående" land.

Av det lilla jag vet så är nog Larnaca betydligt mer Grekland än A Y... Där är det Party, party som gäller. När jag skulle dit kunde jag välja mellan A Y och L. Jag slår mig fortfarande i huvudet med en hammare då och då för att jag så här efteråt tycker jag valde fel.

Men kolla nätet och valet är trots allt ditt.

Peter

Ioslina
2006-09-18, 20:33
ayia napa= sol och bad och festa
larnaca = sol och bad och lite shopping om man tar sig till nicosia sen...

Marie_W
2006-09-18, 22:09
OK, då vet jag!! Akta huvudet!! Hi,hi!! :) Marie

Peter
2006-09-19, 02:21
Akta huvudet!! Hi,hi!! :) Marie
Tack, men det är för sent :D Enligt vissa var det nog för sent långt innan Cypernresan... Ang_elx :eek:

Men du får göra dina egna misstag! Fast jag kan skicka hammare vid behov... Ang_elx :D

Peter