handdator

Visa fullständig version : Skicka som vykort


inkfish
2006-09-17, 11:46
Under senaste resan använde jag för första gången en kul funktion på min mobil: skicka som vykort.

Jag satte mig själv vid en fin blå dörr med en prunkande bougainvillea i Chora, Amorgos, fotograferade mig med mobilen, valde "skicka som vykort", skrev in en hälsning och mina föräldrars adress och skickade iväg.

Efter några minuter fick jag ett sms: "din beställning är mottagen och kommer att skickas till Extrafilm i Tanumshede".

Mindre än 48 timmar senare fick jag sms från mina föräldrar: "oj vilket fint kort, tack!"

De hade alltså fått bilden av mig som vykort på styvt fint papper med deras adress och den hälsning jag skrivit tryckt på baksidan.

Det var jättekul. Nu återstår att se vad det kostadeAng_elx. Det sägs ska kosta ca 20 + trafikavgift för själva bilden, vi får väl se var det landar.

Hellen
2006-09-17, 11:51
Under senaste resan använde jag för första gången en kul funktion på min mobil: skicka som vykort.

Det var jättekul. Nu återstår att se vad det kostadeAng_elx. Det sägs ska kosta ca 20 + trafikavgift för själva bilden, vi får väl se var det landar.

Är detta en funktion som finns på just din mobil, eller din operatör? Jag hittar inget sådant på min gamla Ericson K- någonting.
Beträffande priset, så är det ju inte gratis med "vanliga" vy kort heller, och det brukar ju ta ett tag för dem att hitta till rätt brevlåda.;) :D

// Helén- som helt klart skall till Amorgos nästa sommar, måste bara!

inkfish
2006-09-17, 11:57
På gamla telefoner finns det nog inte. Men jag vet två förutom mig som har den, vi har nyare Ericsson allihop. Min är dock ingen flashig modell men den har kamera.