handdator

Visa fullständig version : Rösta


Riitta
2006-09-17, 09:57
Nu skall jag gå och rösta för första gången i Svensk rikstadsval:)
Förut har jag bara fått rösta på kommunal och landstingsval,men eftersom jag har dubbelt medborgarskap nu så kan jag ju rösta hur mycket som helst i båda länderna;) :)

Riittabye_bye

Lissi
2006-09-17, 10:18
Ja i år är det ju jämnt så det förslår, så det blir ju ett spännande "förstaval" för Dig då... Själv röstade jag för någon vecka sedan så idag kan jag ta det lugnt...

Lissi

Titti
2006-09-17, 10:59
:confused: Aldrig har jag tyckt att det är så svårt att hitta rätt parti som i år! Nu har jag gjort sex olika "partitest" och får olika svar varje gång. Det är 2 - 3 partier, som det väger mest jämnt emellan. Jättesvårt! Nu har jag dessutom migrän, så jag väntar väl ett tag till med att gå iväg och rösta. Ser fram emot valvakan sen.

Hur valvakar ni? Bjuder ni in kompisar och festar lite? Struntar ni i det hela? Själv sitter jag nog här i soffan med en filt och en kopp te, tror jag.

Titti.

Mpersson
2006-09-17, 11:06
Eftersom jag dragit på mig en rejäl förkylning sen jag kom hem från grekland så blir det själv i soffan me nåt gott att äta. Har iaf avklarat röstningen nu på morgonen... var där vid halv 9. Jätteskönt att nästan va ensam i vallokalen. Ska bli spännande att se utgången av det hela.

Chras
2006-09-17, 12:40
Val i Sverige. Tacka vet jag i Grekland. Var på Kalymnos mitt under ett val. 1985. Tydligen samlades alla nere på "Voltan" i Pothea. Två gubbar stod på var sin balkong och valskrek. Folket jublade och mellan grupperna stod öns poliskår (ca 5 - 6 pers på den tiden) så att det inte skulle bli slagsmål. Tyckte att allt verkade hotfullt. Efter valtalen samlades många antagonister på kafeerna och barerna för att fortsätta sina diskutioner i mera vänligt sinnelag med diverser drycker som tillbehör. kommer aldrig att glömma denna söndag. Det är enda gången jag glömde ha kameran med.
Chras

Elisabet
2006-09-17, 16:38
Jag har inte röstat än jag. Men det är ju flera timmar kvar.
Om jag väntar in i det sista blir kanske min röst utslagsröst, eller? :rolleyes: