handdator

Visa fullständig version : WAP i arkipelagen


Netwolf
2006-09-15, 23:17
För första året så wappade jag i den grekiska arkipelagen. Funkade fantastiskt bra. T o m ute till sjöss. Jag hade stor hjälp när det gällde att leta hotell, telefonnummer på nätet mm. Man blev inte så beroende av internetcaféen.

Synd bara att inte Kalimera var anpassad för mobilen, men Janne kanske fixar det ;)

/Netwolf

Peter
2006-09-18, 15:27
Det där med Wap tycker jag är en intressant grej, men jag har inte använt mig av den ännu. Tex för att kunna snabbkolla nyheterna på någon tidning hemma. Men jag kollade med Telenor innan jag åkte och de skulle ha hutlöst betalt om man Wappade från utlandet. Tror jag... Jag fick ett pris per Mb som lät väldigt högt, så jag avstod från att testa.

Jag har en K700i, vad har du? Kan du speca lite mer var och vad du kollade? Hur lång tid var du uppkopplad totalt och hur mycket kostade det ungefär? Personliga frågor, men men det kan nog vara intressant för många här.

Vad har du övrigt för tips om Wap?

Peter

Netwolf
2006-09-19, 10:48
Jag har en K750i. Smidig och med bra display. Att den sen har en 2 Mpixel kamera försämrar ju inte saken.

Kostnaden har jag ingen aning om. En liberal arbetsgivare som kan nå mig i nödfall, tar kostnaden (nödfallet inträffade också!).

/Netwolf

Peter
2006-09-19, 14:06
OK.

Nödfall inträffar alltid... :mad: För några år sedan blev jag tvungen att från Grekland sitta och förhandla med vår leverantör i Syd-Korea via mobilen. Då var jag glad att jag slapp betala den räkningen själv. Som jag gör numera.

Peter

Kalimera
2006-10-25, 15:13
Synd bara att inte Kalimera var anpassad för mobilen, men Janne kanske fixar det.Får jag bara tid kommer jag att göra det. Vore kul!

Jag fick ett pris per Mb som lät väldigt högt, så jag avstod från att testa. Jag tror att priset ligger på 70/kr per Mb.

sanckar
2006-10-27, 17:59
Man kan wappa ganska mycket för en ganska billig peng. Jag har
telenor och när jag var till Kina i somras så wappade jag både
till banken och för att kolla nyheter och mejl.

Av någon mystisk anledning så får man mera för 1 Mb i mobilen än för
1 Mb i datorn..! :rolleyes:

Så jag tänker fortsätta att wappa när jag är utomlands, det är en kostnad som jag gärna tar istället för att jaga reda på ett internetcafé.

/Sussan