handdator

Visa fullständig version : Squaziki!


Netwolf
2006-09-14, 22:56
Jag bytte ut gurkan i tzatzikin mot squasch. Vilken hit!!! Det var f-n i mej godare än den normala.

Testa vetja!klapp_klap

/Netwolf

Amsterdammer
2006-09-18, 14:35
Skall genast testat! Nu har vi också grekisk youghurt på 1 liters byttor, HURRA:

Amsterdammer

inkfish
2006-09-18, 14:37
Det låter förfärligt! Om du inte tillagade squashen innan, förstås. Men rå smakar den ju bara lite träigt?:confused:

Eva L
2006-09-18, 16:00
Antar att zucchinin måste stekas eller kokas innan annars blir det nog ingen hit. Själv är jag inte vidare förtjust i tzatsiki även om jag smakar ibland. Däremot älskar jag zucchini som kan tillagas på många olika sätt.

Eva

Elisabet
2006-09-18, 17:21
Jag tycker det låter gott jag, men vad säger man om man vill fråga efter det? Inte squaziki väl :rolleyes: :confused:

Eva L
2006-09-18, 17:47
Jag tycker det låter gott jag, men vad säger man om man vill fråga efter det? Inte squaziki väl :rolleyes: :confused:

Har aldrig sett det på menyn i Grekland. Säger som Inkfish att jag har svårt att tro på projektet om zucchinin ska användas rå. Ska testa någon kväll på en miniportion för att se hur det blir. Har nästan alltid både zucchini och grekisk yoghurt i kylen.

Eva

ENIAC
2006-09-18, 19:28
Intressant! Ska testa nästa gång det blir aktuellt. För övrigt så passar tzatziki till allt: kött, sallad, spaghetti & köttfärssås, lasagne, pizza... OCH, som jag inte trodde var möjligt, lax! :D Denna kalla sås serverades på midsommarbordet tillsammans med diverse traditionella grejer, och jag har alltid hävdat att man kan ha tzatziki till allt förutom fisk. Icke. Jag skopade upp ett rejält lass till sillatallriken, och mums! klapp_klap

/ska testa till fiskbullar också...

Netwolf
2006-09-19, 10:43
och jag har alltid hävdat att man kan ha tzatziki till allt förutom fisk.

Du menar väl inte att du har det till blodpuddingen med ;)

Någon kommenterade att det skulle smaka träigt. Det håller jag ej med om. Fördelen med att skippa gurkan är ju att du slipper vattenavrinningen och tar du sen grekyoughurt, som redan är avrunnen, så är ju saken biff!_B-anana

/Netwolf