handdator

Visa fullständig version : Äntligen har jag dator igen!


Hjalta99
2006-09-13, 19:33
Idag har jag äntligen klapp_klap fått igång datorn efter åskovädret 29 augusti!
Abstinensen har varit svår för jobbet tillåter inte att vi sitter och surfar. Och jag vill inte sitta och smyga heller, för tänk om nån kommer på mig...!

Det har varit resor fram och tillbaka till stan flera gånger, 60 mil blev det, för att lämna in modemet till Telia, hämta detsamma, lämna datorn till service plus ljudenheten som skorrade alldeles väldigt. Lånemodemet vi fick fungerade inte så vi kunde inte kolla om datorn gick. När vi äntligen fick ett nytt så visade det sig att datorn inte fortfarande inte fungerade så det blev ett nytt besök på service. Och JA, nu är allt ok! Visst ja, skärmen blev kolsvart oxå! Fick ordna en ny skärm med.... Nu är jag med på banan igen flabb_flab Saknar dock fortfarande ljudenheten men den kommer väl så småningom.

Såg att ni grattade mig när jag fyllde år - Tack så mycket! Hoppas ni förstår varför jag inte tackat tidigare.

Hälsn
Eva - som ÄNTLIGEN kan läsa Kalimera igen!

NewAnn
2006-09-13, 19:49
Välkommen tillbaka!
Jag vet att modem,datorer och åskväder inte är en bra kombination om man inte har data-affär som min bror har. För de är det rena julafton efter ett åskväder de får jättemycket jobb efter ett rejält åskväder.
Jag kan förstå att abstinensen har varit svår när man är van att vara ute och kolla då och då på Kalimera. Du får passa på att vara ute extra mycket nu då ett par dagar för att kompensera det hela:) Mvh Ann

Riitta
2006-09-13, 20:50
Välkommen tillbaka:)
Det var nära ögat här också i slutet av aug. Jag hörde åskan och drog ut kontakterna till datorn och tv:n. Som tur var:o För blixten slog ner i någon kabel här i närheten och telefonerna blev tysta över en vecka:o
Hade jag inte gjort detta så hade väl allt pajat:o

Riittabye_bye

Hjalta99
2006-09-13, 21:04
Välkommen tillbaka:)
Det var nära ögat här också i slutet av aug. Jag hörde åskan och drog ut kontakterna till datorn och tv:n. Som tur var:o För blixten slog ner i någon kabel här i närheten och telefonerna blev tysta över en vecka:o
Hade jag inte gjort detta så hade väl allt pajat:o

Riittabye_bye

Min man hann inte! Det gick undan kan jag säga! Jag var på jobbet så jag fick höra det per telefon och då var det redan försent. Mycket stök och bök har det varit men allt har gått på garanti så "enda" utgiften har varit de 60 milen jag fick ihop på åkandet fram och tillbaka flera gånger.

Ha de gott!
Hälsn
Eva