handdator

Visa fullständig version : Karpathos imorgon!


Ella
2006-09-13, 11:45
Sådär ja - nu sitter man här med rejäl snuva medan tvättmaskinen dundrar i badrummet. Imorgon är det min födelsedag och klockan 09.05 avgår planet mot Karpathos. En ny bekantskap som jag har hört så mycket gott om men ändå inte riktigt får grepp om. Det ska bli mycket spännande. Jag har aldrig varit i Grekland så här sent på året förut men som det känns nu blir det något jag gör om - det har varit så härligt att ha allt det mysiga kvar, medan butikerna börjar sälja höstkappor här hemma. Dessutom är det min och sambons enda gemensamma semester i år, så vi har längtat.

Det enda jag funderar lite på nu är om vi kanske skulle ha förbeställt en taxi till flygplatsen när vi kommer fram, men sånt brukar ju alltid lösa sig. Och så får jag inte glömma min nässprej, för gör jag det kommer jag inte känna hur tsazikin smakar till födelsedagsmiddagen imorgon...

inkfish
2006-09-13, 12:05
Grattis i forskott - och hoppas ni far en fin vistelse pa Karpathos!

ciakoohler
2006-09-13, 13:50
Ja har du ordnat boende är det bra att be hotellägaren att beställa taxi,annars kanske ni kan dela med nån som gjort det.Vi ses kanske ,jag kommer på söndag.Var ska ni bo ?
Det enda jag funderar lite på nu är om vi kanske skulle ha förbeställt en taxi till flygplatsen när vi kommer fram, men sånt brukar ju alltid lösa sig.

Ella
2006-09-13, 14:01
Sambon är en badkruka utan dess like men badar gärna i pool - därför förbokade vi Romantica där vi fick ett hyfsat pris. Om inte annat känns det fint att snuva Apollo på de där extra tusenlapparna det hade kostat att boka boende via dem.

Vi ringde till Romantica som menade att ingen förbeställning är nödvändig - gott om taxibilar vid flygplatsen. Jaja, vi får väl se.

monica
2006-09-13, 19:08
Ett tips, ta med koftor och byxor.
Grekland börjar bli kallt på kvällar och mornar.

Trevlig resa

Monica

ciakoohler
2006-09-13, 19:25
hm

Ella
2006-09-13, 20:18
"Kallt" är väl ett relativt begrepp. 25 grader på Rhodos i skrivandets stund enligt pålitlig källa. Men kofta, byxor och jacka har jag med mig ändå - det är ju så kallt på planet!

monica
2006-09-13, 21:54
"Kallt" är väl ett relativt begrepp. 25 grader på Rhodos i skrivandets stund enligt pålitlig källa. Men kofta, byxor och jacka har jag med mig ändå - det är ju så kallt på planet!

Jag skulle nog kalla mig själv Pålitlig källa eftersom jag bor i Grekland.
Och på dagen är det varmt i solen, men på kvällen är det ruggigt.

Monica

kari
2006-09-13, 22:47
Ønsker deg en deilig ferie på Karpathos, Ella :)
bye_bye Kari

Ella
2006-09-14, 06:05
Haha, låt oss inte tjafsa om detta! Min kompis på Rhodos är kanske mindre frusen än du. Hur som blir nog jättebra ändå. Nu åker jag, kallt eller ej!

Alex89
2006-09-15, 08:57
Det gick att gå kortbyxor och t-shirt på Karpathos kl 12 på natten iaf :D

anoula
2006-09-15, 09:28
På Rhodos där jag befinner mig just nu behövs ännu ingen jacka/kofta på kvällen. Och då är jag VÄLDIGT frusen av mig ;) . Det skall dessutom bli varmare nästa vecka.

Ivi
2006-09-15, 16:55
Härligt! Hoppas det håller i sig hela veckan ut...och helst en vecka till :D
Vi hade nollgradigt i natt här hemma...

Ivi
-avgång till Karpathos från Arlanda 9.05 på torsdag 21/9 _B-anana

Lisbeth K
2006-09-15, 19:18
åååååååååååå vad jag längtar! Nedräknaren säger 5 dagar, 11 timmar och sen tickar det på _B-anana
Vi ses på Arlanda Ivi!bye_bye

Ivi
2006-09-15, 21:44
Jajamen! Sambon Lasse har en blå Kalimera-tröja på sig och jag ser så där fånigt lycklig ut, så ni missar nog oss inte! :D

Ivi bye_bye

Titti
2006-09-15, 22:28
flabb_flab Å vad kul att det äntligen snart är dags! I sju månader har jag väntat och längtat! Även jag åker med 9.05-flyget på torsdag. Kalimeratröja på förstås! Myggmedel och magtabletter inhandlade idag. Och en jacka mot den beryktade blåsten. Ska bli jättekul att ses!

Bossew
2006-09-15, 22:46
flabb_flab Å vad kul att det äntligen snart är dags! I sju månader har jag väntat och längtat! Även jag åker med 9.05-flyget på torsdag.

Många Kalimeror på detta plan, även jag flyger ner med det.

Ska bli skönt att komma ner även om jag egentligen inte är så sugen denna gång.

bosse

Lisbeth K
2006-09-16, 08:27
Jajamen! Sambon Lasse har en blå Kalimera-tröja på sig och jag ser så där fånigt lycklig ut, så ni missar nog oss inte! :D

Ivi bye_bye
Vi kommer "helt anonyma"..
Men det är som med dej Ivi, leendet och lyckan kommer att avslöja oss!:o
Har nog inte längtat så här mycket på läääääääääänge!
Nu är det nedräkning med timmar som gäller!_B-anana

Lisbeth K
2006-09-16, 08:44
Vår längtan ner till Karpathos är nästan för stor (om den nu kan bli det)
Båda jobbar stenhårt in i det sista, moroten heter KARPATHOS!
Så det är nästan champagne läge på planet:D
Vi ses på torsdag!_B-anana
Många Kalimeror på detta plan, även jag flyger ner med det.

Ska bli skönt att komma ner även om jag egentligen inte är så sugen denna gång.

bosse

ciakoohler
2006-09-16, 09:46
Idag kan jag med rent samvete skriva i detta inlägg.Imorron Karpathos !!!!!Planet går 16,00 från Kastrup.Nån Kalimera,som ska med ?

kari
2006-09-16, 09:55
KALO TAXIDI , NYYYYYYT og ha det DEILIG A L L E som reiser til Karpathos nå i helgen :D
- og ha en kjempekveld den 22 september _B-anana

Jeg kommer etter om 2 uker :D , MEN da har jo dere reist hjem :mad:

bye_bye Kari

Bossew
2006-09-16, 10:37
Idag kan jag med rent samvete skriva i detta inlägg.Imorron Karpathos !!!!!Planet går 16,00 från Kastrup.Nån Kalimera,som ska med ?

Ha en trevlig resa bye_bye

Ses på torsdag :)

bosse

Zanét
2006-09-16, 12:36
Trevlig resa till er alla som i dagarna åker till Karpathos! bye_bye

//Zanét

Lisbeth K
2006-09-18, 15:16
Trevlig resa till er alla som i dagarna åker till Karpathos! bye_bye

//Zanét

Tack Zanét!bye_bye
Det har väl aldrig känts så underbart att titta på nedräknaren, efter en oootroligt häktisk valspurt och 12 timmars valarbete in i absolut sista stund känns det bara sååååååååååååååååååå _B-anana _B-anana _B-anana
Yes, på torsdag om bara 2 dagar så....lyfter vi!!
Lisbeth ......

Nora
2006-09-18, 17:04
Ha en kjempefin ferie, alle Karpathos-reisende! :) Jeg vet jeg ikke burde være misunnelig, som har vært to ganger der nede i sommer, men jeg er det allikevel...:o