handdator

Visa fullständig version : Skopelos


Susie
2006-09-12, 19:59
Ja, den uge gik jo alt for hurtigt. Føltes ikke helt som 14 dage ;).
Jeg havde helt glemt, at Skopelos er en så fantastisk naturskøn ø, og kan kun anbefale en tur dertil. Jeg havde nogle rigtigt dejlige, hyggelige, afslappende dage der, :) og må huske, at der ikke skal gå så mange år, inden jeg skal dertil igen :).

Elisabet
2006-09-13, 09:54
Härligt att höra! Särskilt när man snart ska dit själv ;)

Hur var det med stormen som andra berättar om från andra delar av Grekland? Blåste det där uppe också? Och hur varmt är vattnet nu?

Har du några fina platser, tavernor och stränder att föreslå?

Lissi
2006-09-13, 11:09
Har du några fina platser, tavernor och stränder att föreslå?

Jag kan föreslå en mysig taverna, (Flisvos tror jag den hette) nere i hamnen nedanför Glossa....och så en jättemysig liten liten lunchtaverna/även med hämtmat uppe i Glossa....med magnifik utsikt...Den ligger på "huvudgångstråket och har handmålade pärmar till menyn....Mysigt och gott båda ställena!
I Skopelos hittade inte vi någon taverna som stack ut....Jannes favorit var ingen höjdare när vi var där i alla fall!!(Nostos) Men så är det ju alltid svårt att rekommendera andra , som kanske tycker helt annorlunda...
Den absolut mäktigaste greksalladen och bra service fick vi på tavernan på Miliá- stranden..men där var BLÅSIGT! Men överlag är maten god och varierad på Skopelos..."Gluggarna i väggen" är SUVERÄNT bra och billiga!!..och eftersom vi inte hittade någon absolut favorittaverna så åt vi på många olika istället och vi handlade hem och åt ofta på vår härliga terass!!

Lissi - som solar i drygt 20-gradig värme på terassen:cool:

Susie
2006-09-13, 22:18
Jo, det blæste en del de sidste to dage (10. og 11. september), og det var derfor også køligere om aftenen. Flere både blev aflyst, og andre gik fra Agnondas, der ligger på den anden side af øen, hvor der er læ, når det blæser i Skopelos by. Jeg måtte også afsted fra Agnondas, men overfarten var helt problemfri, og man mærkede næsten ikke blæsten.
Glæd dig: Vandet er bare helt perfekt. Jeg bader helst ikke før rejerne er røde, og så varmt er vandet næsten nu :). Der er mange gode strande, hvoraf de fleste er med grus/småsten. Flere af dem har strandbarer med discomusik, hvis man er til det. 2 x strandsenge + parasol kostede EUR 7 pr. dag. Andre strande har ingenting.
Jeg spiste godt alle de steder, jeg var, men på Molos var jeg også imponeret over den effektive betjening. Molos ligger næstsidst eller tredjesidst på havnen nede ved klosteret.
Et andet sted, der er lidt anderledes, ligger i den anden ende af Glisteri-stranden - det er en lidt anstrengende tur at gå op til tavernaen, men så får man ekstra appetit til maden. Romantica ejes af Vangelis, der er gift med en hollandsk kvinde, Liza. De er vældig søde, Vangelis taler tysk og har en fantastisk humor. Det er næsten som om man er på besøg hos dem privat. Og så er der lige udsigten!
Jeg må absolut også anbefale, at I lejer moped eller bil, så I kan opleve den fantastiske natur og ikke at forglemme en tur op til klostrene Sotiri, Varvara og Prodromos (tak for hintet Mette) er bare et "must". Jeg havde ingen kørekort-problemer, da jeg lejede moped og betalte EUR 9 pr. dag.

Mette
2006-09-14, 09:12
Må altså lige korrigere SusieAng_elx ;) Romantica ligger ikke ved Glisteri, men Glyfoneri, stranden lige på den anden side af Skopelos by. Den hedder også Agios Konstantinos bugten.