handdator

Visa fullständig version : karpathos?


samosun
2006-09-12, 16:22
hej!
börjar redan kolla runt för nästa sommars resa.. ;)
har läst reseberättelser från karpathos här på forumet, och det verkar
vara en ö i smaken..
åker med maken och dottern (fyller 18) + hennes kompis.
så nu undras det.. hur är atmosfären i pigadia? mycket turister..? vart ligger de bästa restaurangerna? utflyktsmål..?
sen vill dottern o kompisen att det ska finnas något ställe för dem att gå till på kvällarna. de vet att nattlivet inte är som på rhodos, men vart finns "nattlivet" för dem?

Mikke
2006-09-19, 21:02
Tja...jag aer paa Karp just nu, och som gammal gubbe aer man ju kanske inte lika intresserad av nattklubbar, etc, men nog verkar det finnas tillraeckligt med sant haer....Fraga Karinafp, hon har en dotter i tonaren....:D
Mikke

Eva L
2006-09-20, 08:56
Jag har varit med min dotter på Karpathos när hon var runt 23-24 år. Det fanns flera klubbar, nöjesställen både i och utanför staden. Vi var där i augusti och då är alltid nattlivet något extra. Många bofasta greker på klubbarna utanför staden och även en del grekiska turister och ungdomar till grekamerikaner på semester i sitt gamla hemland. Nu pratar min dotter grekiska och har bott ett par år i Grekland då är det alltid lättare att få kontakt med både tjejer och killar från Grekland. Nu tror jag inte det ska vara något problem för ett par skandinaviska tjejer att få kontakt men om de förväntar sig nöjesställen med många skandinaviska ungdomar kan de kanske bli besvikna. Även om Karpathos har en del charterturister är det nog medelålders samt familjer med barn eller tonåringar som är den största gruppen.

Eva

karinafp
2006-09-20, 18:40
Fraga Karinafp, hon har en dotter i tonaren....:D

Stämmer alldeles utmärkt. Och hon lyckades då hålla sig sysselsatt varje natt tillsammans med sin grekiska pojkvän och hans släktingar och vänner. ;) Det finns ett flertal klubbar både i och utanför Pigadia. De grekiska ungdomarna började ofta kvällen på Edem, utefter vägen mot Pelagos, och sedan fortsatte de in till hamnpromenaden, där det finns en fyra - fem klubbar. Någon natt var de även till ett diskotek en bit utanför själva stadens centrum.

Har ni mer specifika frågor, hör gärna av er, så kan Erika berätta själv var hon var någonstans och hur det var där.

Karin
som gick till sängs runt midnatt de flesta kvällar... Ang_elx

Eva L
2006-09-20, 20:26
Ja Edem har även en tant som jag besökt.

Eva

samosun
2006-09-23, 10:41
tack för tipsen! :D

Ella
2006-09-23, 11:40
Fullt drag på Edem även förra veckan, kan jag rapportera.

skrikis
2006-09-24, 23:10
Hejsan! Erika här. Dotter till Karinafp..
Jo jag var på dom flesta klubbarna som finns i och lite utanför Pigadia.. på Edem bla. så var det väldigt trevligt.. dom stänger musiken iofs vid kl 3 för då slutar DJ'n jobba;) när jag var där pratade vi väldigt mycket med ägaren (Giannis) som var där varje kväll. Ibland stod han i baren och ibland satt han i baren :p bland gästerna hehe.. han är väldigt trevlig.. han och hans "besättning" var jättesnälla.. dom frågade om jag kunde grekiska och när jag sa nej så pratade dom engelska hela tiden ist så att jag kunde hänga med i vad dom pratade om.. ;) om man inte visste vad man ville ha blandade han gärna ihop en cocktail åt en som blev jättegod varje gång..

Sen finns ju också Liquid i hamnpromenaden som också har en annan klubb brevid sej som jag inte kommer ihåg vad den hette.. dom spelar hög musik ganska länge..

Hoppas ni får det trevligt. ;) det hade iaf jag.. ska bara säga att soluppgången är jättefin:)

/// Erika - Skrikis

samosun
2006-09-28, 18:30
tack för infon.. det ska jag meddela dottern!
någon som vet vad det annars är för folk på karpathos? alltså, är det mycket turister, eller mest greker? har hört att det är många grek-amerikaner som kommer på somrarna..?

ellada 2007.. :D

inkfish
2006-09-28, 20:46
Det är mycket turister på Karpathos. Vilka länder de kommer ifrån beror nog på vilken tid det är på säsongen. I augusti är det mycket greker och säkert också italienare och fransmän.

I juni och juli är där mycket skandinaver - det går charter från både Danmark, Sverige och Norge dit.

Holland har också mycket charter och det verkar komma en hel tyskar också.

Ella
2006-09-28, 21:21
I september var det massor av holländare, mycket skandinaver och en del italienare. Och fullt på restaurangerna varje kväll, så mycket folk var det!

Mikke
2006-10-03, 13:18
...fran mitt lilla perspektiv haver jag sett fler skandinaver pa oa, rent generellt och mindre hollaendare, men det fluktuerar vael.Horde en siffra pa 8000 turister i maj, men da far man raekna med att en del kommer med det mindre lokalplanet fr Rhodos och dessutom faerjan, sa det aer en raett stor gra-zon.....:D
Mikke

Titti
2006-10-03, 13:43
Hur små holländare då?;)

Titti

Lisbeth K
2006-10-03, 17:25
Hur små holländare då?;)

Titti
Fyndigt Titti.......(undrade just hur små de kan tänkas vara):p