handdator

Visa fullständig version : En vecka kvar!


peernil
2006-09-10, 11:49
OM en vecka sitter vi på flyget till Aten. Vi är jag med familj, vilka består av mig, min sambo Magnus ( som kommer att bli min man under resan) min dotter Sabiha 12 år samt vår gemensamma dotter Myra 7 mån. Den stora anledningen till att vi åker till Grekland är just för att gifta oss i svenska kyran i Pireus. Vi kommer att bo på Egina så det blir kanske lite flängande med båt, men det verkar bara mysigt.... Med på resan ytterligare är mina föräldrar som gärna ville vara med när dom nu gifter bort mig. Vi har haft lite olika rektioner på att vi sticker iväg och gör det men som vi sagt alla som vill är välkommna ner. Huuu det börjar verkligen kännas PIRRIGT!!!Ang_elx

Admirala
2006-09-10, 12:37
Ha en vakker, deilig og romantisk bryllupsdag og skjønne hvetebrødsdager!

ENIAC
2006-09-10, 12:46
Härligt med vigsel utomlands!
Ha en härlig resa och grattis! klapp_klap

Veronica

Ivi
2006-09-10, 12:50
Ha en härlig resa och lycka till i äktenskapet!
Och självklart måste man få bestämma själv hur man vill gifta sig, detta förstår ens ÄKTA vänner, och de andra kan man nog vara utan! :D

Ivi bye_bye

eldo
2006-09-10, 14:05
Lycka Till klapp_klap

Hälsa Kyrkoherden Åke om han nu är kvar!! och ni kommer att få en underbar pirrig semester:)


Eva-Lena som gifte sig där för nästan exakt 5 år sedan :)

peernil
2006-09-10, 14:58
Tack för alla lyckönskningar.... Ja det där med äkta vänner stämmer nog... Är det någon som har koll på vädret där nere i mitten på sep, stämmer det med 25-30 grader?

Lissi
2006-09-10, 15:31
Även jag säger grattis!
Vi hade också tänkt gifta oss i Grekland först, men nu blev det Sverige och sen bröllopsresa till Aten...Det var också jättefint även om det var i vintras..Aten bjöd på sitt finaste väder med upp till 20 grader på nyårsdagen...
25 grader och mer kan Du säkert räkna med ..Det är ju inte alls lika blåsigt i Saroniska bukten som ute i Egeiskka havet..
Ha en underbar resa!!!

Lissi

peernil
2006-09-26, 21:29
NU är vi hemma igen och bröllopet var underbart.... Solen stekte så man svettades rejält och då inte bara av nervositet. Att bo på Egina var vackert och trivsamt, kommer dock inte att åka tillbaka eftersom det var alldeles för mycket kånkande på väskor för min smak. Nästa Greklandsresa blir till en ö som har flygplats...

monica
2006-09-27, 08:12
Lycka Till klapp_klap

Hälsa Kyrkoherden Åke om han nu är kvar!! och ni kommer att få en underbar pirrig semester:)


Eva-Lena som gifte sig där för nästan exakt 5 år sedan :)


Jo, Åke är kvar, fick mail från honom för ett par dagar sedan om surströmmingsskiva i kyrkan. Gick aldrig dit för det är inte min stora passion i livet.

Monica

siraja
2006-09-27, 21:51
Den stora anledningen till att vi åker till Grekland är just för att gifta oss i svenska kyran i Pireus.

Ett stort grattis till er båda... Jag och min man gifte oss på palma (mallis) i svenska kyrkan för 3 år sedan.. Vi "rymde" mer eller mindre, så det var bara vi och 2 vittnen från kyrkan, men vi körde ett standard bröllop med klänning och kostym... Det var riktigt underbart och bröllops resan ingick ju.... :) Lycka till.........bye_bye