handdator

Visa fullständig version : Skopelos imorgon, och jag är sjuk!


ENIAC
2006-09-10, 10:56
Endast en dag kvar innan planet till Skiathos lyfter, och jag lyckades igår dra på mig en förkylning med feber och halsont. snyft_drop Är det inte typiskt?
Jag får trösta mig med att jag har massor av tid på mig att packa eftersom jag stannar hemma från jobbet idag. Har C-vitaminbombat mig själv och hoppas nu på att detta går över och helst snart!
En av höjdpunkterna med att resa är för mig att på kvällarna gå ut och äta. Problemet nu är ju att jag inte har något smaksinne längre :(

Veronica - vägrar stanna hemma

Riitta
2006-09-10, 11:44
Stackars dig:( Det går mycket "vuxenförkylningar" nu. Jag var lite krasslig förra veckan,men inte så mycket att det skulle hindrat mig från och resa om det hade varit aktuellt. Vi hoppas att detta är en lindrig sort som ger sig fort.Det är ju bara synd att det skulle komma just nu:mad:
Önskar en snar förbättring och en härlig resa. Ta fina bilder;)

Riittabye_bye

Hellen
2006-09-10, 11:50
Krya på dig, och ha en jättehärlig resa!
// Helén

Ivi
2006-09-10, 12:25
Krya på dig! De grekiska apoteken brukar ju ha "hästmediciner" mot det mesta, så...Men visst är det typiskt, när man önskar att resfeber skulle ha varit nog!

Har bläddrat igenom Jannes Skopelos-guide under helgen, och Skopelos i kombination med Alonissos känns mer och mer lockande.

Trevlig resa! bye_bye

ENIAC
2006-09-10, 13:04
Tackar för glada tillrop! klapp_klap
Tur att man kan få saker uträttade trots att man är sjuk. Jag har precis roat mig med att auktionera ut en halv släpvagn med väskor och annat på tradera (om nån är intresserad av en titt, PM:a mig!) , och nu är det dags att ta itu med packningen! Listan är redan skriven så nu återstår bara det "jobbiga".

Ska kolla in de grekiska apotekens "hästmediciner"! Hjälper inte det får jag ta en raki eller två. Även en rejält vitlöksspetsad tzatziki får nog en och annan bakterie att vika hädan :D

Malena
2006-09-10, 16:02
Åh, vad spännande, jag åker nästa måndag... Om du åker hem då så lär vi väl "mötas"...

/Malena som håller sig undan alla bacillusker:rolleyes:

ENIAC
2006-09-10, 20:45
Sådärja, nu är det färdigpackat och jag mår bättre, ingen feber i alla fall! klapp_klap _B-anana
Förhoppningsvis kommer jag känna smaken av maten imorgon; den obligatoriska grekiska salladen med en karaff retsina. Mums! Åh, vad gott det ska bli!

Kan knappt fatta att jag snart är där. Har nog blivit lite avtrubbad när det gäller resande tyvärr. Jag reser ju omkring tre gånger per år så den där riktigt pirriga känslan vill inte riktigt infinna sig, lite synd :(

Hoppas vädret håller i sig! Det ska väl bli omkring 25-30 grader har jag läst. Låter helt ok!

Ha det så gott alla ni kalimeror som stannar hemma i regniga Sverige! :D ;)

Veronica - som ska gå upp 03:30 :(

Hellen
2006-09-10, 20:57
Hoppas vädret håller i sig! Det ska väl bli omkring 25-30 grader har jag läst. Låter helt ok!
Ha det så gott alla ni kalimeror som stannar hemma i regniga Sverige! :D ;)



Skönt att du frisknat till, inte kul att flyga med förkylning.
Vädret du beskriver stämmer väl överens med femdygns prognosen för västra Sverigeflabb_flab och vad det gäller regnet, så förstår jag att du syftar på BoråsAng_elx :D

//Helén

ENIAC
2006-09-10, 21:06
Skönt att du frisknat till, inte kul att flyga med förkylning.
Vädret du beskriver stämmer väl överens med femdygns prognosen för västra Sverigeflabb_flab och vad det gäller regnet, så förstår jag att du syftar på BoråsAng_elx :D

//Helén

Beträffande flygning och förkylning så är det ingen rolig kombination. Förra året när jag flög till Santorini hade jag åkt på en riktig dyngförkylning, mycket värre än denna. Under start och landning trodde jag verkligen att huvudet skulle sprängas! Fick lite lätt panik. Verkligen hemsk känsla när det blir sånt tryck i öronen när man är täppt i näsan.

Förresten: vad är det för påhopp på Borås?! Här regnar det väl aldrig? :rolleyes: