handdator

Visa fullständig version : Hemma i vardagen.


Humlan
2006-09-08, 17:42
Ja så har man landat hårt och brutalt i vardagen igen, med allt som det innebär, jobb uppackning, tvättning etc etc.
Men ett tips som vi fick av guiden var att köpa ett fejscard till telefonautomaterna, det kostade 5E och man kunde ringa nästan 2 tim om man ringde på kvällstid och till fast telefon suveränt tycker jag. Enligt guiden kunde dessa kort bara köpas i de små kioskerna men vi köpte vårat på en supermarket. Kortet heter alltså fejscard och fungerar så att man skrapar fram en kod som man sedan slår och följer sedan anvisningarna från telefonisten, lite krångligare men värt pengarna.

Mycket getingar var det men vi hade myggmaskin på rummet så där fick vi vara i fred, även om dom surrar runt och är envisa så vart vi aldrig stuckna.

Golden beach kunde ha varit jättefin om inte skeppsvraket legat där,
och muddringsarbetena pågått. Man tycker ju kanske att stolsuthyrarna kunde försöka röja upp lite på stranden. Nån sa att det var bomullsfrön som spolats upp på stranden och även flöt i vattnet, va det än var så verkade getingarna gilla det. Vi badade mest på Paradise beach jätte fint lite vågor ibland men underbar sandbotten.

Vi bodde på det minsta hotellet i Scala Potamis tror jag Sea Wiew.
Helt ok 4 lägenheter, det låg längst bort i SP innan Golden Beach började.

Vi åt på en massa olika tavernor i SP och jag måste säga att maten var jättebra överallt. Sen är det ju lite konstigt att vissa tavernor har fullt, till och med så att folk köar utan för medans andra är nästan tomma.
På tex Krambousa och Koralli var det knökat, maten var jättebra men det blir lite väl trångt och man blir lite stressad när folk köar utanför.
På Nautilus var det jätte lite folk men maten var jättebra, moussaka i lerform juvetssi likadant.

På det hela taget en jätteskön semester om än vädret sviktade andra veckan, lite molnigt och blåsigt vissa dagar.

Måste även reklamera för Irenes Pizzeria som finns kvar i Potos ligger vid
sten piren ovanför den lilla stranden, helt suveräna pizzor och ett special vitlöks bröd som är helt underbart, med fetaost och tomater på.
Irene är svenska och kommer från Gävle.

Hälsnigar från Hummlan som surrar vidare.

Tammis
2006-09-08, 18:15
Jag håller med dig vad beträffar Golden Beach. Visst kan väl stolsuthyrarna städa lite, men det gjorde de faktiskt en dag. Vad beträffar vraket så var det tydligen i vintras när det var dåligt väder som det blåste in i viken, lastad med bomullsfrön och på väg till Konstantinopel. Sedan har det tydligen varit bråk om vem som ska stå för att frakta bort vraket, det är väl det de håller på med nu. Den informationen fick vi av en svensk kvinna som bott på Thassos i 23 år.

Men visst längtar men tillbaka till vädret?! Men bäst med att vara hemma är ändå sängen!!!!

Hälsningar
Hillevi & Håkan