handdator

Visa fullständig version : Nu är det bråttom!


Stina
2006-09-05, 13:07
Hej!
Nu hoppas jag på er hjälp!
Vi hade tänkt åka till Karpathos men biljetterna var så dyra och nu är de slut:(
Plan B blir nu att åka till Östra Kreta och jag är inte så bra på den sidan av Kreta.
Vi åker nu på torsdag så nu är det bråttom...
Vi är ute efter framför allt lugn och ro. Fina sandstränder och god mat vill vi också ha;)
Vad tror ni, vart skall vi åka(vi landar i Iraklio)?
Funderar lite på Sitia, Agios Nikolaos, Kato Zakros...hjälp?

Mvh. Stina

ciakoohler
2006-09-05, 13:34
Kato Zakros är underbart men litet o långt från allt annat.Vet man bara det så är stället jättemysigt.Flera små hotell o ett par tre tavernor.Sitia ligger på nordsidan där stannade vi inte men om jag minns rätt från bilturen så var det större o närmare annan bebyggelse.Agos Nikolaos är en turistort,som en del kallar för lite,jag tycker det är rätt stort där o i vilket fall mycket turister.

Admirala
2006-09-05, 17:04
Sitia er en herlig by, med fin sandstrand, trivelig stemning, lite turisme (iallfall i juni - sikkert også i september), bra mat, kule barer, kjekke butikker, koselige smågater og masse gresk dagligliv. Hadde helt klart valgt Sitia framfor Agios Nikolaos. AN er mer pittoresk, men man blir så sliten av innpiskerne på restaurantene og tilsvarende turistgreier.
Vil du vite mer om Sitia kan du blant annet lese reisebrevet mitt fra Kreta (juni -06).

Hellen
2006-09-05, 18:19
Ag Nicolaus var mysigt tycker jag, under fyra dagar i mitten av juli hörde vi inga andra som pratade svenska, två norska par träffade vi på, det var m.a.o. inte många skandinavier, visst några inkastare fanns det, men de var trevliga och respekterade ett "nej tack". Vi hamnade där av en slump, men skall definitivt åka tillbaka någon gång.


//Helén

sussie Q
2006-09-05, 23:50
Hejsan Stina!
Sticker du till A-nikolaos så ses vi garanteratflabb_flab vi åker på torsdag kl:09.10
Hoppas vi ses _B-anana
Mvh Sussie bye_bye

Stina
2006-09-06, 11:49
Tack för alla tips!! klapp_klap
Vi åker imorgon och vi fick biljetter för 548kr tur och retur:D
Har inte bestämt vart vi skall ta oss sedan, men det lutar nog åt Sitia(har läst ditt resebrev, Admirala!)
Funderar också lite på Agia Pelagia, under förutsättning att det inte ser ut som typ Kato Stalos eller liknande tingel-tangelområde...ser dock fint ut på de bilder jag hittat, någon som varit i Agia Pelagia kanske?

Snart bär det av:)
Mvh. Stina

CharinaJ
2006-09-06, 12:33
Var hittar man biljetter för under 600 till KRETA?!:eek: T o R dessutom.........

Stina
2006-09-06, 12:37
Var hittar man biljetter för under 600 till KRETA?!:eek: T o R dessutom.........

Hos Apollo, med avgång från Göteborg.

CamillaN
2006-09-06, 12:37
Kolla på Apollos sista minutenresor!! Vet Ving också hade förra veckan i alla fall. O båda hade även ospec med hotell väldigt billigt.

CharinaJ
2006-09-06, 12:42
Oh shit... Gôrbilligt jue :D

Känns kymigt att ha betalt 4500.- = fullpris för min Samosresa. Det är ju sista ggn jag köper charterpaket!!:mad:

sussie Q
2006-09-06, 14:21
Vi har betalt 25.000 för en vecka men vi vill bo bra när det är födelsedag och alltAng_elx
Nu sticker vi iaf.
Ha det gott alla bye_bye