handdator

Visa fullständig version : Bokat!


nilam
2006-09-04, 22:57
Äntligen har man något att se fram emot igen...om sisådär 8 månader:D Det är bara en månad sen vi kom hem men ändå höll jag på att bli galen av att inte ha något att se fram emotsnyft_drop Det blir Kreta igen då...men för första gången ska vi bo i Platanias. Hotellet heter Caldera Bay och ser väldigt fint ut men jag undrar om någon bott där och kan bekräfta att det är bra? Har själv bara sett det från "utsidan" och läget är perfekt iaf. Hoppas nu på lite förhands info av någon:)

Så nu får man väl skaffa sig första nedräknaren för nästa år_B-anana

Malin

Lodenskan
2006-09-20, 23:27
Oxå bara sett det fr utsidan...men som du säger, läget är verkligen kanon!
Lyckliga du!
Anneli

liner
2006-10-07, 21:19
Hejsan,

Nej jag har inte heller sett det själv. Däremot har jag också bokat in en resa dit, framöver maj. Såå härligt ska det bli!
Men däremot har jag pratat med några som bott där och de säger allihop att läget är helt suveränt och att hotellet är bra också.
Hoppas det är bra för små knattar också, men det verkar ju som det.

Hoppas också att någon fler har lite mer info. Spännande!

plingen
2006-10-09, 19:54
Hej hej!

Vi har bott en vecka på Caldera Bay för en månad ca. Vi trivdes väldigt bra. Snyggt o prydligt. Nära stranden, bra poolområde (det finns två pooler, står dock ej i katalogen!), nära till huvudgatan men ändå lite avskilt. Lunchen åt vi på Nisos som bara låg på andra sidan gatan ner vid strandkanten, väldigt bra mat och prisvärt.

Om ni har tänkt att hyra bil någon dag så åk till Elafonissi och Falassarna. Vi var på båda ställena på en dag...lite snärjigt men men. Fantastiskt fin väg mellan Falassarna o Elafonissi.

Vi åkte med barnen till vattenlandet Limoupolis, en kanonkul utflykt. Bokade biljett med "minitåget" som gick från torget i Palatanias. Resan tog ca 50 min, bara det var en upplevelse.

Många bra restauranger hittade vi under vår vecka i Platanias.. Platanos vid torget blev en favorit samt Kantari (till höger när man kom upp från "vår" gata på huvudgatan).

Hoppas att ni får en bra resa när ni kommer iväg!! _B-anana

Tina

jojeås
2006-10-12, 14:15
Har inte bott på Caldera Bay, men även jag har sett det utifrån. Det verkar superfint...Jag har startat en övertalningskampanj här hemma, skulle så gära vilja åka tillbaka till Platanias igen och då gärna bo på Caldera Bay. I somras bodde vi på Jasmine Village, även det ett trevligt hotell. Måste få rekommendera en restaurang som vi besökte flera gånger - Astrea - ligger längst upp i gamla Platanias. Även Vigli och Panorama var bra restauranger.

Trevlig resa...du/ni har verkligen något att se fram emot!

StorM
2006-11-29, 01:00
Äntligen har man något att se fram emot igen...om sisådär 8 månader:D
Jag har inga tips att komma med tyvärr, men jag (och familjen) ska också till Caldera Bay nästa sommar (juli) och kan behöva lite tips från en så van Greklandsresenär som dig. :D

Min sambo och våra två grabbar flyger ner till Kreta, medan jag själv tågluffar eller åker hoj ner (flygrädd). snyft_drop

Vet inte om du tagit dig dit med annat färdmedel än flyg, men tar gärna emot tips om vilket färdsätt (inte flyg!!!) som får mig till Kreta så smärtfritt som möjligt.

Och du...jag har bara läst positiva tankar från Caldera Bay-resenärer så det är nog ett bra ställe. _B-anana

Ia
2006-11-29, 17:44
Tog til Athen og båt derifra..., men belag deg på en laang båttur. Nattbåt må vel bli det beste.

Ia

StorM
2006-11-30, 23:52
Tog til Athen og båt derifra..., men belag deg på en laang båttur. Nattbåt må vel bli det beste.

Ia


Hur lång tid tar båten mellan Piraeus och Kreta?

Janérik
2006-12-01, 22:36
Hur lång tid tar båten mellan Piraeus och Kreta?
9-10 timmar, avgår på kvällen och är framme tidigt nästa morgon.

Mvh Janérik

Hellen
2006-12-02, 11:08
Hur lång tid tar båten mellan Piraeus och Kreta?

Vi åkte i sköna sovstolar, tror inte att alla platser är sovstolar, vi hade tur, för det var inget vi visste när vi bokade. Tilläggas bör kanske att det inte var den ordinarie båten, den var i Libanon och hämtade hem fransmän.
// Helén

Cilian
2007-01-09, 11:55
Hej hej!

Vi åkte med barnen till vattenlandet Limoupolis, en kanonkul utflykt. Bokade biljett med "minitåget" som gick från torget i Palatanias. Resan tog ca 50 min, bara det var en upplevelse.

Tina

Vi har också tänkt att åka till vattenlandet med våra barn men hade tänkt ta egen bil.
Jag visste inte att det fanns ett tåg som går dit. Det låter ju jättemysigt men 50 min känns som lång tid. Gick det bra med barnen eller tyckte de att det var långtråkigt? Gick det med hyfsat bra mellanrum eller går det en tur på morgonen och en på kvällen? Vi kommer vara där mellan den 6 - 20 sept -07.

Mvh Cilian

Elisabet
2007-01-09, 12:46
Tåget är en härlig upplevelse! Man får se byarna och jordbruksbygderna ovanför Chania. Kanske inte låter så upphetsande, men när man har gjort det låter egen bil MYCKET tråkigare!! Det är alltså inte ett vanligt tåg utan en traktor förklädd till lok som drar små öppna vagnar. I den här tråden har jag lagt in några foton därifrån och även en där tåget syns. (http://www.kalimera.nu/forums/showthread.php?t=6001)

Inträdet till badparken ingår i tågbiljetten och man kan stiga på/av på olika ställen, till exempel i Kato Stalos och Platanias.

plingen
2007-01-09, 14:13
Hej!
Våra barn 10 o 8 tyckte det var helt ok restid. (lite godis hjälper alltid!!!) När vi var där i september så gick tåget kl 1000 från Platanias torg o hem från vattenlandet kl 1600.

Tycker absolut att ni ska åka dit oavsett om ni åker egen bil, taxi eller tåg. Fördel med tåget tyckte vi är att inträde och resan dit redan är betald.

Hoppas att ni får en härlig resa!!! Hälsningar Tina