handdator

Visa fullständig version : Platanias


LottiB
2006-09-04, 14:53
Hejsan!
Här kommer en färsking på forumetbye_bye
Är på väg till Platanias och undrar över några saker.
Vi har inte bokat någon taxi från flygfältet. Behöver man göra det på förhand, eller står det taxibilar utanför som man kan ta? Vi kommer att anlända "ganska sent" ca. 22-23 tiden. I såna fall, hur går man tillväga då?
Hur mycket ungefär kostar en taxiresa från flygfältet till Platanias, och hur lång tid tar det.
Har någonstans läst om att man kan snorkla på Kreta - är det någon som vet var?
Är det så att man aldrig skall splitta notan på restaurangen. Tänker på att vi är några familjer som reser tillsammans och vill betala var för sej (vi kan ju visserligen göra upp det senare), men hur är praxis?
Om vi vill besöka några grottor - var hittar man dem?
Ja, det var lite frågor som jag har just nu. Det kommer säkert flera!

/Lotti

nilam
2006-09-04, 22:37
Ni behöver inte boka taxi i förväg, har aldrig varit med om att det inte stått några och väntat när man landat. Taxi till Kato stalos kostade i juli 28 euro...det står på "prisskylten" att det ska kosta 22 men ingen körde för detta pris. Platanias ligger några km längre bort så räkna med 30 euro. Taxiresan från flygplatsen tar ca 30 min.
Angående notan så tror jag inte det är några problem med att få den delad. Jag har aldrig behövt delad nota i Grekland men väl i Turkiet då vi var 16 personer, 3 familjer...där delade de in oss i "family one, family two..." osv så fort vi satte oss:)
Snorklingen kan jag tyvärr inte hjälpa dig med:o

Trevlig resa!

Malin

LottiB
2006-09-05, 08:28
Tack Malin för ditt svar:)
/Lotti

Oliven
2006-09-06, 15:40
Hej
Jag var där förra året och måste säga att jag gillade snorklingen som var direkt från stranden i Platanias. Såg bläckfisk och många fiskar, det var riktigt häftigt. Det är tipset från mig... visst blir det enkelt flabb_flab

Joppan
2006-09-08, 08:27
Hej LottiB!

Det där med notan när man är flera familjer är inte alls nåt probelm på Kreta, vi har varit flera familjer som har rest tillsammans och vi har åxå alltid kört med family 1, family 2 osv inga problem alls, dom har nog lärt sig hur vi svenskar vill splitta notan/familj.

//Joppan