handdator

Visa fullständig version : vädret nu på Kreta?


Ioslina
2006-09-04, 10:59
Hur är det med blåsten nu, på Kreta och Karpahos? Är det många dagar det är badförbud på Kreta? Om man åker en vecka, är det stor risk för många dagars badförbud+ Kan någon som nyss varit där, östra eller västra delen, svara??

Eva L
2006-09-04, 11:19
Aktuella väderuppgifter kan du hitta på oilka väsdersajter. Jag har varit många gånger på Kreta och i området kring Rethymnon är det oftast några dagar med badförbud på en tvåveckorsperiod. Tror dock att det varierar lite beroende på vilken månad du ska åka men jag har upplevt badförbud både i maj, juni, augusti, september och oktober.

Eva

Ioslina
2006-09-04, 11:28
tänkte åka en vecka nu den 7 sep eller ca den 21 sep. men just nu hittar vi bara biiligt till heraklion. vi var lite sugna på chaniakusten...........men flyg till heraklion och bo ospec kanske kan duga ändå? :D eller vad säger folk som varit både på östra o västra delarna?

pigi
2006-09-04, 13:17
DET BLÅSER.....kom hem från Maleme /Chania i går morsesnyft_drop . Sista tre dagarna gul o röd flagg, men man kan ju njuta av havet lite i strandkanten och sen "sneaka" sig in till någon poolbar för mer vattenplask:D
Det är en blåsig årstid icke att förglömma.

RESPEKTERA FLAGGFÄRGERNA

Trött nu så min reselogga kommer sen.

Joppan
2006-09-04, 13:19
Joppan här igen!

Har fått en liten väderrapport idag från mina föräldrar som just har kommit ner till Rethymnon, och det var lite moln men väldigt varmt, gradantal fick jag ingen uppgift om tyvärr. När vi själva har varit i Rethymnon så har man ibland känt lite strömmar men inget alarmerande, det beror ju hur mycket det blåser åxå. Var tror du att ni kommer att åka, blir det Georgioupolis eller ?! eller har du lagt det åt sidan?

Lova berätta var ni hamnade, vilket hotell osv.

//Joppan

Ioslina
2006-09-04, 15:19
Var tror du att ni kommer att åka, blir det Georgioupolis eller ?! eller har du lagt det åt sidan?

Lova berätta var ni hamnade, vilket hotell osv.

//Joppan

Ja, jag lovar Joppan! Ifall det blir på torsdag vi åker, verkar det bli östra sidan. Fast jag vill nog hellre till västra sidan, så vi får se!

ulrikas
2006-09-04, 15:28
Ja, jag lovar Joppan! Ifall det blir på torsdag vi åker, verkar det bli östra sidan. Fast jag vill nog hellre till västra sidan, så vi får se!

Östra sidan är hur bra som helst! Stränderna runt Stalis är helt underbara! Analipsis strand är lite sämre men ändå helt OK!

/Ulrika

Ioslina
2006-09-04, 15:31
kompisen vill shoppa på kvällstid på nära håll, slippa långa bussresor och jag föredrar sol och bad. fast vi vill båda bada, sola och ta en mythos...

Joppan
2006-09-04, 16:10
Trevlig resa, så hörs vi sen när ni kommer hem.

Joppan bye_bye

Sessan
2006-09-09, 19:07
Nyss hemkommen från Kreta, Almirida. Kom hem i går 8/9. Hade kanon väder hela veckan vi var där. Var inte badförbud en enda dag. Allt var toppen. Längtar redan tillbax till solen & värmen :(

Sessan

Greece
2006-09-25, 08:59
Jag åker nu på torsdag (28:e sep) till Agia Marina. Nån som vet vad det är för väder?...har hört att det ska bli regn nån dag :( Blir borta en vecka.

Athanasia
2006-09-25, 09:22
Har en kompis som är nere i Rethymnon nu,rapporten igår var strålande sol och nästan spegelblankt.Tittar man på vädret framåt ser det ju lite ostadigt ut.. Men Du får säkert en trevlig resa...bye_bye

Greece
2006-09-25, 09:31
Har en kompis som är nere i Rethymnon nu,rapporten igår var strålande sol och nästan spegelblankt.Tittar man på vädret framåt ser det ju lite ostadigt ut.. Men Du får säkert en trevlig resa...bye_bye

Ja, det blir säkert bra :) Tack!

Eleniii
2006-10-10, 14:58
Hey! Var på kreta i Rethymnon förra veckan. Vädret var fint och det var bara en dag det var rödflagga. Men vädret hade inte varit speciellt bra innan vi kom och det skulle bli sämre nu igen när vi åkte hem. Nu kan man nog få räkna med en del blåst, regn och dåligt väder. Men har man tur så kan det vara någorlunda fint, men inget garanterat.

Ivi
2006-10-10, 18:33
Vädret var helt underbart förra veckan för oss med! Vi var i Sitia med omnejd i 4 dagar och i Chania i 3 dagar. Precis lagom varmt (25-28 grader) och inte särskilt blåsigt. Inte många moln på himlen...:)
Men för två år sedan vid samma tid var det åska, blåsigt, en del regn på norra sidan, lite bättre på sydsidan. Så helt stabilt väder med sol och värme kan man nog inte räkna med varje år kanske.

Ivi