handdator

Visa fullständig version : kräftor


monica
2006-09-02, 20:50
Jaha, idag skulle vi ha åkt till havet och badat.
Vaknade upp och vädret var molnigt och ganska svalt.
Vi valde istället att åka till IKEA, vilket halva Aten också gjorde :eek:

Väl på plats fann jag att de sålde kräftor i den lilla butiken de har.
Ingen tvekan här inte, kräftorna skulle avnjutas på terassen med lyktor och mysstämning.

Trodde jag ja, nu är det så kallt ute att det blir att surpla inne istället.
Men gubben är lika glad han har inte ätit kräftor på flera år.
Jag får min dos varje år i Sverige, men lite besviken är man ju att man inte kan sitta ute, vi bor faktiskt i Grekland och inte i Sverige.:o

Men nu ska de dukas upp, köpte knäckebröd och brännvinsost också, tänk vad lycklig jag är för att IKEA finns _B-anana _B-anana _B-anana

Monica som snart sätter tänderna i härligheterna

Eva L
2006-09-02, 21:53
Här i norra Sverige kan kräftorna intas ute ikväll. Ljummet och helt vindstilla.
Blev svettig nyss så koftan fick åka av när jag cyklade hem från stan.

Eva

Janérik
2006-09-02, 23:23
Här i norra Sverige kan kräftorna intas ute ikväll. Ljummet och helt vindstilla.
Blev svettig nyss så koftan fick åka av när jag cyklade hem från stan.

Eva

Det blev en liten justering av vädret till senare kvällen här, nu småregnar det och är bara 13 grader men dagen var varm o skön.

Mvh Janérik

Eirini
2006-09-12, 11:13
Hej Monika!

Vi har också varit på IKEA och njutit av kräftor!!!!

Vi var dom enda som åt kräftor på resturangen. Det fanns både vanliga kalla kräftor och en varm variant av kräftor. Har aldrig smakat det förut men det var ganska gott det med.

monica
2006-09-12, 11:30
Hej Monika!

Vi har också varit på IKEA och njutit av kräftor!!!!

Vi var dom enda som åt kräftor på resturangen. Det fanns både vanliga kalla kräftor och en varm variant av kräftor. Har aldrig smakat det förut men det var ganska gott det med.


Tack för tipset, vi ska snart dit igen får väl prova den varma varianten då.
Annars brukar jag ta räkskålen med räkor de har,plus räkmackan med vin till.
Efter det kaffe och prinsessbakelse. Sen handlas det friskt till ungarna och mig, och har gubben varit riktigt snäll får han också välja något.;)
Kan avslöja att en av de första gångerna vi var där, tog vi massa olika grejer så till slut fick vi byta bord och sätta oss någonstans, folk kunde ju tro vi aldrig hade sett mat förrut.:eek:

Hellen
2006-09-12, 19:09
Kan avslöja att en av de första gångerna vi var där, tog vi massa olika grejer så till slut fick vi byta bord och sätta oss någonstans, folk kunde ju tro vi aldrig hade sett mat förrut.:eek:

flabb_flab flabb_flab flabb_flab , Kan nästan se hur det såg ut, är nyfiken på vad det är för slags svensk mat de serverar på IKEA? Vad är typiskt svenskt när man bor utomlands? Själv saknar jag saltlakrits, men jag har aldrig varit borta från Sverige längre än tre veckor.

//Helén