handdator

Visa fullständig version : Logi i Amopi


Jan_Åke
2006-09-01, 22:39
Hej
Vi har köpt flygstol till Karpathos och Amopi, nu i september.

Det verkar vara få ställen som har en egen hemsida, så jag undrar om någon av er, kan rekommendera ett trevligt ställe att bo på, i Amopi.

Tack på förhand / Jan-Åke

pawik
2006-09-01, 22:46
Bo i Pigadia i stället.
Inget fel på Amopi men det är i Pigadia det händer!!

/pawik

Malena
2006-09-02, 11:13
Vi bodde på Hotel Argo i Amopi. Ett enkelt, välskött hotell med mycket bra läge 100 m från stranden. Vi brukade luncha på hotellets restaurang och det var inget fel på den maten. Frukosten var lite skum men jag har förstått senare att det kan vara så... Man blev serverad två brödbitar och smör/pålägg samt ett ägg ELLER yoghurt ELLER skinka samt något som smakade som apelsinsaft. Och kaffe till det.
På rummen fanns kylskåp, ingen tv. Tv fanns i baren. Sängarna var ganska hårda. Städning varje dag.
Trevlig personal.

Vi valde bort Pigadia för lugnet och de fina baden i Amopi. Däremot åkte vi in någon kväll och kände på "pulsen";) . Vi trivdes ypperligt i Amopi.

http://static.flickr.com/24/47955730_42278b7756.jpg
Hotell Argo är den vita byggnaden hiterst till vänster i bilden.

Gita
2006-09-02, 11:31
Jag vet att Nora har bott på Lakki Beach och varit nöjd, detsamma gäller Hotel Sofia. Båda i Amopi.

Håller med Pawik, att det är lugnt vid Amopi, men kan ta buss eller taxi in till Pigadia, smidigt och snabbt. Kostar 7 euro. Vi trivdes i Amopi eftersom stranden är fin, det är lugnt och Pigadia är nära.

Nora
2006-09-02, 13:19
Jeg har bodd på 4 forskjellige hotell i Amopi, og det er Aegean Village, Argo, Lakki Beach og Sofia. Har vært fornøyd med alle stedene, men egentlig minst fornøyd med Argo. Vet ikke helt hvorfor, beliggenheten er jo fin, kanskje var det bare atmosfæren jeg liksom ikke helt trivdes med. Lakki Beach har verdens snilleste eiere, det samme har Sofia. Sofia ligger mye finere til enn Lakki, rett i nærheten av den store Amopi-stranda. Og de har også en ganske stor pool. Veldig god service.
Et annet sted jeg også vil anbefale, er Votsalakia! Har ikke bodd der selv, men de som vi reiste sammen med nå i august, bodde der, fordi det var bare ett rom igjen på Sofia. Og de var veldig fornøyd med Votsalakia. Nytt fint hotell med veldig bra beliggenhet. Så disse hotellene vil jeg anbefale først og fremst:
Sofia
Lakki Beach
Votsalakia

(Både Votsalakia og Sofia kan du finne på nettet, men hvis du vil, sender jeg deg gjerne telefonnummerne deres!:) )

Som endel sikkert vet, er jeg ikke enig i at man MÅ bo i Pigadia når man er på Karpathos, men det er jo selvfølgelig en smakssak. Jeg har bodd begge steder og har alltid hatt det bra. Så den diskusjonen gidder jeg ikke ta!;) Det kommer akkurat an på hva man liker og ikke.

Nora
2006-09-02, 13:20
Bo i Pigadia i stället.
Inget fel på Amopi men det är i Pigadia det händer!!

/pawik

Har du bodd i Amopi, Pawik?

pawik
2006-09-02, 13:43
Har du bodd i Amopi, Pawik?
Nej det har jag inte. Var bara där och hälsade på Gita
och Kristian i somras
Tror nog jag skulle trivas där också.

/pawik