handdator

Visa fullständig version : Nån gång ska ju vara den första...


inkfish
2006-09-01, 22:16
I morgon ska jag flyga med ett litet, vitt, platt, mycket väl emballerat paket med okänt innehåll:eek: . Jag har själv inte öppnat det, det är så välemballerat att jag inte kan göra det bättre nu när jag åker.

"Bär aldrig nåt genom tull och säkerhetskontroll om du inte vet vad det är" har man ju alltid hört.

Så nu får vi se vad som händer. Jag hoppas flygplatspersonalen tror på mig när jag säger: "Det anlände med posten i torsdags och uppges innehålla torkat renkött från Umeå, en delikatess att smaska på till retsinan på balkongen".

Gissa vilka som är avsändarna?flabb_flab

Tusen tack för renköttet! Ska bli så spännande att smaka.

Och nu ska jag försöka komma i säng för i morgon styr jag mot Santorini-Naxos-Amorgos.

Ha det skönt hemma i ösregnetbye_bye och till några av er: vi ses där!:)

Ivi
2006-09-01, 22:30
Jaha! Så det var dags nu! Och om paketets innehåll kan jag bara säga:
-Lyckliga du! :p

Känns faktiskt riktigt trevligt att önska dig en skön vistelse i övärlden, eftersom jag har samma att se fram emot om dryga två veckor! Då lär det ha blivit ännu regnigare och ruskigare hemmavid :D

Ivi bye_bye

yeasou
2006-09-01, 22:31
Inky, läste du om "diplomat dottern" hon som satt i tailändskt fängelse i en massa år?

Ojojojojojojkopjojojojojojo, det kan vara farligt! Vem vet vad rökt renkött kan innehålla??????

Kanske en massa steroider som är upptagna på dopinglistan!!!!!!!!!

Passa digAng_elx

MVH
SteroidYeasou

inkfish
2006-09-01, 22:34
Tack Ivi! Jag förstår att du känner till torkat renkött, själv har jag aldrig prövat. Så det var verkligen jättesnällt att jag fick paketet. Det åker i handbagaget medan strandmattan som pawik fraktat hem från Astypalea (!) åker i stora ryggan.

Yeasou: usch ja, henne läste jag häromdan. Hon är frigiven numera - efter tolv år eller nåt sånt:eek:. Hoppas de har uppkoppling där jag hamnar om det går galetAng_elx

Jag ska klappa särskilt på Santorini från dig.:)

yeasou
2006-09-01, 22:39
Tack Inkfish, jag hoppas att jag kan få operationen i min högra axel gjord innan Oktober då kanske det finns en chans att jag kan få en vecka i Grekland i höst i alla fall.
Rökt renhjärta brukar min kompis Kjell-Östen i Kiruna skicka ned varje år till mig! Det ser segt ut och är det med, men smaken är helt fantastiskt god!

Trevlig resa
Yeasou_B-anana

Hellen
2006-09-01, 22:39
Ha det skönt hemma i ösregnetbye_bye

Trevlig resa!
Vi skall ha Greklandsväder här hemma också_B-anana

// Helén

YsterSyster
2006-09-01, 22:43
Ha det så jättebra där nere! Hoppas att du tar dig genom tullen med ditt vita paket - annars får du väl öppna det och bjuda på ett smakprov. flabb_flab

Trevlig resa! bye_bye

pawik
2006-09-01, 22:44
Rökt renhjärta brukar min kompis Kjell-Östen i Kiruna skicka ned varje år till mig!

Han kanske känner min svåger Roger. Kör buss Kiruna - Abisko för det mesta. Han åker ned till marknaden i Storfors om två veckor med 20 kilo renskav från Nikkaluokta. Vi skall inte ha allt men påfyllning i förrådet blir det.

/pawik

yeasou
2006-09-01, 22:50
Ursäkat Inky att jag svarar i denna tråd på något som inte har med ditt......osv:o
Pawik! Om inte Kjell-Östen känner din svåger Roger! Fan det rimmar ju:o
Så vet han säkert vem Kjell-Östen är, han bodde ute i Laxforsen tidigare, går under namnet "Trappern".......
Trevlig kille!
MVH
Yeasou_B-anana

Riitta
2006-09-02, 08:14
Trevlig resa Inkfish:) Hade äran och smaka på detta renkött på Kalymnos för 3 år sedan (tror jagAng_elx ). Tyckte det var gott:)

Riittabye_bye

Eva L
2006-09-02, 09:22
Tänker på en härlig skogspromenad när jag hör ordet torkat renkött. Sotig kaffepanna, kallkällvatten, en bit rökt renkött, tunnbröd och halstrad aborre. Får inga Greklandsförnimmelser alls men om det är första gången du smakar torkat renkött Inkfish så blir det antagligen för dig förknippat med Grekland för alltid.

Trevlig resa och det ska bli spännande att höra vad du tycker om Folegandros för den ön ingår väl i din resplan.

Eva