handdator

Visa fullständig version : Mätt på Grekland ?


Tom
2006-09-01, 20:52
Åker på Söndag för femtielfte gången till Grekland !

Denna gången har inte den där riktiga längtan infunnits sig !?
Köpte flygbilj. hösten 2005 !!!???

Kan det bero på det fina vädret vi hade i Juli & en bit in i Aug ?

Vi åker till Githio med buss, stannar till Onsdag, sen med båten till Kithira !

Men tänker jag efter..... så blir det nog rätt bra .

Väl på plats infinner sig nog den rätta "Grek-Känslan" !

/ Tom & Bodil

Marianne
2006-09-01, 21:14
Jag förstår vad du menar, Tom!
Vi har haft en underbar sommar här hemma och jag har inte kännt "svår längtan" till Grekland i år.
Vi åker i nästa vecka, inte för femtioelfte gången, men dock fyrtionionde!:)

Igår fick jag ett mail från flygbolaget: Resan var avlyst! Jag drabbades inte av någon akut panik, men tänkte något i stil med att "jaha, då får vi se hur vi löser det, men vi har ju alltid bilen... så någonstans kan vi ju alltid åka...".:D
Nu visade det sig SOM TUR VAR!!! att det inte var nästa veckas resa som var avlyst, men nästa resa igen - och det kändes skönt i alla fall, för precis som du, Tom, så vet jag att den rätta "Grek-känslan" infinner sig när vi väl är på plats - var så säker!;)

Jag har faktiskt upplevt det du beskriver ett par gånger, men jag har också varit HELT SALIG när jag väl varit på plats.

Så INGEN PANIK - ha en jättehärlig semester!:)
bye_bye

yeasou
2006-09-01, 22:25
Tom, blev ditt vin så bra, att du inte känner för att åka till PARADISET:confused:

Vi var en vecka i Grekland i Maj, oj va det var fint. Nu sitter jag här mellan ett par stolar, först så ska jag återskapa ett liv som vanlig arbetande människa, efter 3 års sjukskrivning, sen ska jag förhoppningsvis in på en operation av min högra axel som inte fungerar. Och det enda jag vill är att få minst en vecka till i Grekland innan hösten/vintern!

Greklands känslan finns alltid inom mig och frun:D o speciellt nu när det har regnat i Augusti. Jag har besökt vårt härliga Grekland minst femtioelva gånger och hoppas få tillfälle att komma dit 1011 gånger till innan jag sätter tofflorna:p

MVH
Yeasou_B-anana

Eva L
2006-09-01, 22:32
Det är ju sommar här än så inte längtar jag till medelhavet. Fortfarande går det att cykla med bara ben även kvällstid och senast igår var uteserveringarna fulla av människor som njöt av strålande sol. Funderar nästan på att strunta i majresan för att det är så fint här hemma.

Eva

Tom
2006-09-01, 22:36
[quote=yeasou]Tom, blev ditt vin så bra, att du inte känner för att åka till PARADISET:confused:




Hej !

Nosade lite i dunken idag ! Nog kan de bli drickbart. Med tanke på "Tunnevinet" man blir bjuden på Grek-Taverna ibland !

/Tom

yeasou
2006-09-01, 22:57
Håller med dig! Ibland så har jag undrat om inte en vinsats från Kiviks affär hade smakat bättre än det "husets vin" man har blivit serverad på tavernorna.:(

Skit samma man kan ju välja bort vinet o dricka en Mythos iställetflabb_flab

Ha en underbar resa! Och feelingen infinner sig säkert, det ska ju regna här hemma denna helg säger väderprofeterna!

Njut i värmen där nere.
MVH
Yeasou_B-anana

yeasou
2006-09-01, 23:00
Eva L, var bor du som såg folk på uteseveringar:confused:

Här i Ängelholm var det minsann inte några uteserveringar som blomstrade igår:(

MVH
Yeasou_B-anana

Eva L
2006-09-01, 23:15
Umeå hade strålande sol igår när jag åkte på tjänsteresa norrut och i Skellefteå var serveringarna fulla av folk. Idag regnar det visserligen lite här men det är fortfarande mycket varmt och som jag skrev i princip kortbyxväder i varjefall för en norrlänning. Tror att vi i norr haft det bästa vädret de senaste veckorna.

Eva

Tom
2006-09-01, 23:28
kortbyxväder i varjefall för en norrlänning. .

Eva[/quote]

Här i Norra Skåne kallar vi det för " Armbuavär" !
Alltså man kan kavla upp ärmarna på skjortan."Vär"= Väder!
/Tom (som gillar dialekter)

Elisabet
2006-09-02, 09:48
men det är fortfarande mycket varmt och som jag skrev i princip kortbyxväder i varjefall för en norrlänning. Tror att vi i norr haft det bästa vädret de senaste veckorna.Fortfarande plockar jag av mig alla onödigheter och solar en stund på altanen varje eftermiddag. Åt lunch i solen på uteterass senast i förrgår. Och grillat på altanen i går kväll, men då blev det med jeans och fleacetröja på! Precis NU har morgondimman lättat och solen skiner igen!

YsterSyster
2006-09-02, 20:09
Märkligt nog finns inte det där vanliga Greklandssuget. Dels beroende på den varma och soliga sommaren och dels att vi var en vecka på Karpathos i juli.

Men..... den 1-åriga bröllopsdagen närmar sig. _B-anana

Vi vigde oss i Grekland och därför känns det mest rätt att fira den där. Så visst börjar längtan att spira. Antalet semesterdagar räcker bara till en vecka så vi har funderat på att ta flygstol till Samos. Åka direkt till Agathonissi och avsluta med några dagar på Samos.

Med sista dagarnas regn och +5 en morgon så vore det skönt med sol och värme. Det blir nog Grekland i alla fall............flabb_flab .