handdator

Visa fullständig version : Ta fram almanackan för november.


Lissi
2006-09-01, 17:12
Vill bara påminna om den tradition vi startade förra året i november på restaurang Eros i Lund. Då sa vi att alla som ville äta grekiskt andra lördagen i november 2006 skulle boka bord dit och komma.
Jag och maken Claes, (cbriss), kommer att äta en god grekisk middag där lördagen 11 november kl 19. Vill ni vara med så ringer ni själva till restaurangen och bokar bord. Ingen föranmälan behövs, då var och en bokar själva, men det kan ju vara kul att veta om vi blir ensamma eller inte när det närmar sig;) . Jag är alltså inte ansvarig för något denna kväll....mer än för maken och mig.
Det vore kul om vi blev många!
Tel till restaurangen är 046-211 28 85 Adress: Eros, Allhelgona Kyrkogata 4 Lund.

snorfus
2006-09-02, 16:39
Om inget sensationellt kommer i vägen så blir vi 2 st från Landskrona..

Lissi
2006-10-10, 15:46
Ni har väl inte glömt????
Nu är det bara en månad kvar till 11 november....Hoppas vi blir fler än 4 på Kalimerafesten i Lund!!!
Har ni lust att komma så ringer ni telefonnumret jag skrev här ovan och anmäler er...Vill ni sen meddela mig om ni kommer så blir jag så här glad:D flabb_flab

Lissi - som längtar till Grekland..

Stinab
2006-10-10, 15:59
11 november:eek:
Jag kan inte den dagen__D
Och jag som hade sett fram emot min första kalimeraträffsnyft_drop

Är på 75-års fest i Köpenhamn och kan inte ställa in det...

Hoppas ni som kan gå får en härlig kvällflabb_flab

bye_bye Stinab

Celbe
2006-10-10, 16:34
Jodå, jag har allt tänkt att komma och sambon har jag förvarnat att han ska med denna gång också;). Jag ska försöka hinna anmäla oss till restaurangen ikväll när jag är klar med allt på jobbet, annars får det bli imorgon istället.

Tycks vara en viss L-a-majoritet för tillfället:cool:! Vi behöver dock inte diskutera de randigas prestationer...

Celbe

Lissi
2006-10-10, 16:38
Det låter trevligt med Landskronabor i majoritet än så länge....Hoppas även några fler Lunda - och Hurvabor kommer...;)

Zanét
2006-10-11, 20:12
Hoppas även några fler Lunda - och Hurvabor kommer...;)
Det ser nog ut som att även Hurva x 2 dyker upp :D

//Zanét bye_bye

Lissi
2006-11-07, 20:39
Hej ALLA!

JA nu är det bara några dagar kvar till lördag kl 19!

Då hoppas jag att vi är en nätt liten skara som ses på EROS i Lund...
Väl mött! Det behöver vi så här i novembermörkret:D

Lissi och cbriss

CarinaN
2006-11-07, 21:46
Skulle verkligen vilja komma, men vi kan ju tyvärr inte den helgen!
Hoppas att ni får en riktigt trevlig kväll!

Carinabye_bye

Tom
2006-11-07, 22:27
Hej ALLA!

JA nu är det bara några dagar kvar till lördag kl 19!

Då hoppas jag att vi är en nätt liten skara som ses på EROS i Lund...
Väl mött! Det behöver vi så här i novembermörkret:D

Lissi och cbriss


Shit... !

Missar det i år igen, är uppbokad denna helgen.

Det hade varit himla kul att täffas , sorry... !snyft_drop

/ Tom

Lissi
2006-11-07, 22:32
Shit... !

Missar det i år igen, är uppbokad denna helgen.

Det hade varit himla kul att täffas , sorry... !snyft_drop

/ Tom

Aj och jag som bjöd in redan 1/9 :D :D ;) Så är det när man är en upptagen person....Blir det fler än maken och jag så fortsätter vi traditionen så Du kan redan nu boka andra lördagen i november 2007! Samma plats , samma tid...;)

Lissi - som ser fram emot lördagen

Celbe
2006-11-08, 08:45
Vi kommer i alla fall:)! Åker med tåget från L:a 18:22 och är på Eros strax före 19. Det ska bli kul att ses igen.

Celbe

Lissi
2006-11-08, 18:11
Men så trevligt!
Då ses vi...och jag tror 4 till.....;)
Det ska bli skoj att äta och prata "grekiskt"

Lissi

snorfus
2006-11-08, 22:47
synes på lördagbye_bye

Lissi
2006-11-09, 06:51
Då är vi i alla fall ett litet gäng! Trevligt..:D

Lissi

Abi
2006-11-09, 10:15
Då är vi i alla fall ett litet gäng! Trevligt..:D

Lissi

Ja, ni får ha det så trevligtflabb_flab ! Själv jobbar jag fredag kväll, lördag o söndag dag:( . Jag jobbar var 5:e helg, och så ska det infalla på Kalimera-helgen:mad: . Det får bli en annan gång:cool: .

bye_bye Abi

Riitta
2006-11-09, 16:25
Trevligt att ni blir ett litet gäng i allafall:) Ni får ha det så trevligt som förra året:D Själv tar jag tåget i morgon till Enköping till dottern och sedan vidare till Västerhaninge på lördag:) Vi kommer och tänka på er alla på lördagkväll:)

Riittabye_bye

Lissi
2006-11-09, 16:33
Vi kommer och tänka på er alla på lördagkväll:)

Riittabye_bye

Ja är det inte himla kul att vi på olika håll i landet samlas vi Kalimeravänner, som väl knappt skulle träffat varandra om det inte vore för vårt gemensamma intresse för Kalimera!
Jag föreslår att vi höjer en skål för Janne, Camilla och Kalimera vid någon passande tidpunkt under kvällen:)

Lissi

Zanét
2006-11-09, 20:06
Fick precis ett telefonsamtal från Nikos på Restaurang Eros i Lund. Han undrade om jag kände till hur många som ska komma på lördag men jag har ingen aning.

Han bad att få hälsa till var och en av er som tänker sammanstråla på lördag att ringa restaurangen och meddela. I nuläget är det endast 4 utöver undertecknad som ringt dit.

Telefonnummer dit är 046 - 211 28 85

//Zanét bye_bye

Lissi
2006-11-09, 20:52
De har visst "noll koll" på Eros. :D Lika snurrigt i år som förra året??? Jag har bokat för mig och Claes förra veckan och vi var så välkomna.och jag vet att det kommer 2 par från Landskrona som också bokat...+ Dig Zanet och Zissis då....Det blir 8 . Fler vet inte jag.....
Vi ryms nog! Jag ringer inte igen... De måste väl kunna ta bokningar utan att man sen som gäst ska behöva boka igen??;) :confused:

Lissi - som ser fram emot lördagklapp_klap

Zanét
2006-11-09, 21:09
Jag ringer inte igen... De måste väl kunna ta bokningar utan att man sen som gäst ska behöva boka igen??;) :confused:
Lissi - som ser fram emot lördagklapp_klap
Måste förtydliga mig så att det inte blir några missförstånd ;) Endast de som tänkt komma men som ännu inte ringt till Eros uppmanas att ringa dit och meddela. :D

//Zanét bye_bye

Lissi
2006-11-09, 21:30
Ja DÅ förstår jag! :D ;)

Lissi

Hellen
2006-11-09, 22:29
Jag föreslår att vi höjer en skål för Janne, Camilla och Kalimera vid någon passande tidpunkt under kvällen:)
Lissi

Som relativt nybliven "Kalimeranörd" flabb_flab , så är jag med och skålar på den 40 -års fest jag är på, på lördagkvällen. Det borde väl fungera även på distans?
Hoppas kalimera träffarna blir kanonbra!
// Helén