handdator

Visa fullständig version : båtar


Flinga
2006-08-31, 11:11
hej, skall ta mig från Naxos till Anafi kring 28 september men det är så svårt att se vilka dagar det går en båt. Jag måste tillbaka till Santorini den 1:a oktober. Rutten jag har valt för min 10 dagars resa är Santorini - Folegandros -Naxos- Anafi -Santorini. Skall träffa vänner på två öar men får inte ihop tiderna :-(
Det verkar inte gå båtar till Anafi varje dag i andra halvan av september..är det någon som rest den tiden förra året?

inkfish
2006-08-31, 11:38
Fyra öar på tio dagar? Det låter hopplöst i mina öron, inte minst med tanke på att färjetrafiken inte är lika tät så sent på säsongen.

Ioslina
2006-08-31, 11:59
Ja, det lätt hektiskt! Jag har avverkat 4 öar på 19 dagar, det var nästan för mycket det med. Man vill gärna göra något mer än bara packa upp och packa ner........... Kan du inte sålla bort någon ö? Ta de öar du ska träffa folk och ev någon ö till. En del öar har ju bara förbindelse med varandra 2-3 ggr /vecka om man har tur!

Flinga
2006-08-31, 12:02
Suck...jag håller med dig...får stryka en tror jag. Tror jag åker direkt den 23 sep till Naxos som är viktigast...sen får jag improvisera. Tar nog Anafi och sen hem via Santorini den 2 okt. De nya båttidtabellerna kommer i morgon fick jag höra så.... var bara så nyfiken på Folegandros ....suck

Bossew
2006-08-31, 12:19
Detta var det jag hittade:
26/09/2006 NAXOS ANAFI N E L PANAGIA TINOY 14:00 - 21:50
30/09/2006 ANAFI THIRA AGIA MARINI NISOS THERA 12:20 - 14:30

4 öar på 10 dagar låter väl helt normalt :D

bosse

Flinga
2006-08-31, 12:39
Hm...mina planer som var så fiffiga.. :) Naxos och Anafi är mina enda säkra, men med de båttiderna blir det för lite Naxos... tror jag får övergå till att bara improvisera på plats :)
Det är bara så otroligt roligt att sitta här och planera och surfa runt på alla möjligheter....och omöjligheter.. :D

Abi
2006-08-31, 12:58
4 öar på 10 dagar låter väl helt normalt :D

bosse

Ang_elx Kunde jag väl gissat om dig Bosse!Ang_elx

bye_bye Abi

Flinga
2006-08-31, 15:33
Hur är det med postbåten från Santorini?

Kalimera
2006-09-01, 10:07
Hur är det med postbåten från Santorini?Osäker på om det forftfarande går en postbåt. Ska kolla det i höst.

Netwolf
2006-09-25, 11:34
Intressant att höra hur det gick för dig. Hittade du båtar som passade? Blev det inställt mm. Det blåste ju rätt friskt nu har jag hört.

/Netwolf

Kalimera
2006-10-06, 10:33
Intressant att höra hur det gick för dig. Hittade du båtar som passade?
Träffade Flinga på Honymoon på Santorini. Det var inte mycket som gick som planerat. Men det får Flinga själv berätta.

Flinga
2006-10-06, 13:32
Ja, det blev inte som jag tänkt mig, men trevligt ändå. Först ställde Apollo in mitt returflyg från Santorini. Jag hade köpt en enkel ner för 198 kr samt en enkel tillbaka, dyrare. Hittade istället ett plan hem från Kreta direkt till Luleå den 1:a oktober för ca 2000:-
Fint tänkte jag, då kan jag istället hälsa på min syster som skulle vara på Kreta då. Fick stryka Anafi också...Eftersom jag skulle till sydsidan på Kreta några mil från Ierapetra så var det ok.
Kom till Santorini, sov över eftersom det inte gick någon mer båt den dagen..sen vidare till Naxos och mina vänner som väntade på kajen. Jättetrevliga dagar med utflykter hit och dit. Får besked om att min syster inte kommer till Kreta.. hm. Bestämmer mig för att stanna lite extra på Naxos och bara ta två nätter på Kreta.
Tar båten på torsdagen till Naxos för att sen ta snabbåten. På båten lär jag känna en tjej som jag tipsar om Honeymoon hotel. De är vid båten. Jag vinkar för jag skall ju vidare till Kreta. Det går ingen båt säger Julia...pust. Får ta båten 04.40 på morgonen. En kort natt på Santorini igen alltså, men jättetrevligt. Träffade bla Janne som sagt ;-)
Paris kör tappert i gryningen till båten. Framme i Heraklion åker jag till ett Apollohotell och ägnar mig helhjärtat åt sol och bad och trevligt umgänge med vänner jag fått första dagen på Santorini som överraskande dök upp på stranden på Kreta.
Hade gnällt mig till en fri tranfer i kompensation för mitt inställda plan så nu kunde jag fylla extraväskor med ett otal små retsina flaskor som jag brukar ta hem, getost, olja och lite nya sopborstar i glada färger ;-)
Så, varför planera.... det skulle vara att det finns ett nöje i själva planerandet, en tjuvstart på resan.
Nu blev den ju inte alls som jag tänkt, men bra :-)