handdator

Visa fullständig version : Rethymnon - Scaleta


MarieS
2006-08-30, 14:00
Hej!

Är det någon som har varit i Scaleta?

Vi funderar på att åka till Hotel Rethymno Mare nu i höst. Det är ett All Inclusive - hotell som Apollo har. Är det någon som har bott där? Är maten, hotellet och stranden ok? Ligger det nära byn Scaleta och finns det restauranger där?

Vi tycker att det är härligt att ta en vecka på AI-hotell på hösten för en riktig slappar-semester.

MVH
Marie _B-anana

martinifk
2006-08-30, 18:30
När vi skulle till Heraklions flygplats för hemfärd hämtade vi upp några i Scaleta och förmodligen på detta hotel också. Det såg stort men fint ut (om det nu var det hotellet;))


Martinifk 1 dag och 12 timmar kvar till Samosklapp_klap

Eva L
2006-08-30, 20:54
Gillar ni den här typen av hotell är det säkert ok. Själv föredrar jag enklare ställen. Scaleta ligger drygt en mil öster om Rethymnon så det är enkelt att ta bussen eller en taxi in till staden om ni vill ha lite variation. Vill ni äta vanlig grekisk husmanskost finns det en del att välja på i Misiria som ligger strax utanför Rethymnon. Konkreta tips kan jag inte ge eftersom ställena kan ha bytt ägare sedan jag var där. Naturligtvis finns det många tavernor även inne i stadens gränder och efter strandpromenaden.

Eva