handdator

Visa fullständig version : Dåliga hotell?


Andersson1980
2006-08-30, 12:26
Tjoho!

Jag och min sambo har bokat en sista minuten den 8:e sep.
Vi har bokat så att vi kommer få dusch & wc på rummet.
Men jag tänkte höra om någon vet om det finns något riktigt risigt hotell på samos som man verkligen inte vill hamna på?
Vi åker med apollo men kan ju hamna vart som hellst på ön ändå.
Någon som åkt sista minuten dit och var hotellet ni hamnde på okej?

MvH

Arne
2006-08-30, 15:24
Men du,, när ni anländer till Samos då har ju lågsäsongen infunnit sig. Ni kan ju hyra er en utsökt studio med bästa läge därest rummet ni erhåller skulle visa sig vara ett råttbo.

Räkna med cirka 100€ för sex nätter i fin studio. I september står det massvis med lediga hotellrum och studios i hela övärlden. Prisbilden blir därefter. Men, förhandsboka ej, då stiger priset med 25-30 procent.


Arne

Andersson1980
2006-09-03, 18:46
Men du,, när ni anländer till Samos då har ju lågsäsongen infunnit sig. Ni kan ju hyra er en utsökt studio med bästa läge därest rummet ni erhåller skulle visa sig vara ett råttbo.

Räkna med cirka 100€ för sex nätter i fin studio. I september står det massvis med lediga hotellrum och studios i hela övärlden. Prisbilden blir därefter. Men, förhandsboka ej, då stiger priset med 25-30 procent.


Arne

Ja det är ju i och för sig ett alternativ.

Men vi får hoppas det blir bra från början. :)

Kalimera
2006-09-05, 09:20
Men jag tänkte höra om någon vet om det finns något riktigt risigt hotell på samos som man verkligen inte vill hamna på?
Tror knappast att ni hamnar på något risigt ställe, om det en finns. Charterbolagen vill ju att deras kunder ska komma tillbaka (och berätta för andra att deras resa var bra) så jag kan inte tänka mig annat än att ert hotell är bra.

camilla I
2006-09-05, 13:02
Hej!

Jag och min sambo har varit till samos 3 år på rad, alla gånger har vi åkt med Apollo. En gång har vi åkt sistaminuten, dvs på en ospec resa. Vi åkte 2 veckor, en vecka fick vi bo i pythagorion på hotell Iris, andra veckan blev vi förflyttade till Kokkari på nordkusten. Hotellen var vi mycket nöjda med. Iris var en litet enkelt hotell, något trångt men endå bra. Hotellet Blue Sea i Kokkari var vi supernöjda med, jättefint!

Vi har då alltid blivit väldigt nöjda med våra hotell under de 3 år vi bott på samos. Men det kanske beror på vad man vill ha, vill han ha 5-stjärniga hotell så rekommenderar jag ej samos eller att åka ospec. Men några risiga hotell tror jag inte förekommer på samos. Däremot är det ganska enkla hotell, men det mysigaste enligt min smak. Små personliga hotell.

Jag tror precis som någon annan tidigare sagt att resebolagen är mycket noga med att alla gäster skall vara nöjda med sin vistelse även om att man åker sistaminuten eller ospec. Man är ju ändå kund och kan prata illa om bolaget då man kommer hem. Så det gäller ju endå att få nöjda kunder. Åker man dessutom utanför högsäsongen så är ju chansen ännu större att man hamnar på ett bra (bättre) hotell eftersom många hotell kanske har mer lediga platser. Så oroa er inte, ni kommer få en underbar semester på Samos var så säker. Har varit till grekland massor av gånger, samos är dock min favorit!