handdator

Visa fullständig version : Frågor och tips - Agios Georgios @ Blue Sea Hotell


DiZi
2006-08-27, 22:24
Hejsan alla glada!

På fredag bär det av! Jag och flickvän åker ifrån Sturup till Korfu :) Ska bli underbart! Vi ska bo på Blue Sea Hotell som jag också läste skulle vara ett relativt trevligt hotell fast med dålig frukost och dyr kyl samt ac. Det får jag helt enkelt överleva utan, hehe!

Har lite funderingar som ni erfarna Korfu-besökare kanske kan svara på, eller folk som varit där nyss :)

- Om man funderar på att hyra scooter, måste man då vara 21 år som det är på de flesta biluthyrningar? (Är bara 20)

- Om jag vill snorkla, vart gör jag det bäst?

- Har läst här på forumet att flera rekomenderade "Västkustens Hemligheter" eller vad utflykten nu hette som Apollo erbjöd? Vad kostade den och så?

Tar jättegärna emot fler tips på restauranger, fina platser, men framför allt platser där ni har dykt/snorklat på och kan rekomendera?

Tack på förhand

MVH Daniel

matsmaja
2006-08-28, 10:57
Bästa stand är Miriotissa beach........Hyr vespa med vanligt körkort! och far mot Ermones..där ligger stranden .vi hittade den och var där varje dag ...:)

DiZi
2006-08-28, 13:25
Bästa stand är Miriotissa beach........Hyr vespa med vanligt körkort! och far mot Ermones..där ligger stranden .vi hittade den och var där varje dag ...:)

Det låter trevligt. Ska komma ihåg det!

Du vet ingen bra plats för att snorkla? Kan tänka mig att Paleokastritsa är ett perfekt ställe med tanke på att det sägs att det finns fina grottor och så där?! :)