handdator

Visa fullständig version : Ger upp:) båtar


jenny30
2006-08-27, 21:00
Hej
Nu är det bara 17 dagar kvar:)
Den 13/9 landar vi i Aten kl:11.30. 2vuxna och 2 barn (3,5 o 5år). Tanken är att vi skall åka vidare direkt till Antiparos eller Sifnos, men hur jag än vrider och vänder på båtarnas turlistor får jag inte ihop det. :(
Vi skall vara borta i tre veckor och har inte bokat något boende, så vi är mkt flexibla. Det enda är att vi inte vill stanna i Aten. Tar det på hemresan.

Kan någon vänlig själ hjälpa mig att:
1. Vilken ö ska vi åka först till?
2. När går båten från Aten till denna ö?
3. Hur åker vi mellan öarna? Går det direktbåtar?

Tack snälla på förhand
(ps.Antiparos och Sifnos är öar jag fått tipsade om här, men är det någon som har tips om någon annan barnvänlig ö så tar jag gärna imot dem)

Ioslina
2006-08-27, 21:06
Koufiniissi är barnvänligt, Ios också! stränderna tänker jag då på. antingen åker du till sifnos sen till ios, därifrån till (naxos eller paros) till antiparos eller från ios till koufinissi och tar antiparos på väg hem, ett förslag bara..........under resans gång hittar du säkert ngn mer ö! trevlig resa!

Tom
2006-08-27, 22:07
.


Kan någon vänlig själ hjälpa mig att:
1. Vilken ö ska vi åka först till?
2. När går båten från Aten till denna ö?
3. Hur åker vi mellan öarna? Går det direktbåtar?



Hej ! Till Sifnos kan du åka från Pireus 13/9 Kl 1500, framme ca: 2050 med Romilda.

Du kan kolla turtider här: http://www.paleologos.gr/domstep2.asp?route=PIRAEUS-SIFNOS&B1=Search

/Tom

Hellen
2006-08-27, 22:09
Det går en båt 17,30 till Paros bl.a.
Gå in på GTP.gr och gör sökning från Pireus till Kyklad, så får du fram de turer ni kan välja på.
Ni kan åka direkt till Kouff denna dag också. Men det blir en lååång resa, framme 01,50 tror jag det var..

//Helén

Ioslina
2006-08-28, 09:36
Den resan gjorde vi Piraeus - Kouf. 17.30-01.30. Ja den resan var lång, men då hade man ju kommit långt bort i övärlden och kunde beta av resan på väg hem. Det är ju ändå en tid man inte gör ngt spec. Äta och sova går ju att göra på båten! så varför inte? Bo tips på Kouf, hos Poseidoni. vi bodde i nybyggt fräscht rum för 25€.