handdator

Visa fullständig version : september?


samosun
2006-08-26, 23:22
hur är läget på samos i början av september?
fortfarande mycket folk, eller har det avtagit mycket sedan högsäsongen?
hur brukar vädret vara?
nattlivet?

Annika - som längtar ner och kollar sista minuten var dag..

Kalimera
2006-08-28, 11:08
Början av september är ingen större skillnad, säsongen fortsätter en bra bit in i september. Vädret brukar vara stabilt.

camilla I
2006-09-05, 13:09
Hej

Har varit på samos 3 år i rad nu tillsammans med min sambo. Ett år var vi i början av september och hade faktiskt ganska dåligt väder med en del regn. Många man pratar med som bor på samos säger att vädret blivit lite konstigt så sista tiden, tom mycket snö på vintrarna. Samos har ju mycket berg som gör att det regnar mer också. Men jag tror nog att ni kommer att få fint även i september.

Nog tror jag det blivit lite mer lugnare i september, jämnfört med andra ställen tycker jag ej att samos har mycket turister alls. Till samos åker man inte för nattlivet, då är man helt ute på fel ö. Vi har bott i pythagorio 3 år och den orten sägs vara den med mest nattliv och nöje. Och det nöje som finns är att äta god mat på en taverna eller ta en god drink på någon bar. Härligt... och underbart! Party saknas på samos, det är inte därför man åker till samos.

Eva L
2006-09-05, 13:20
Jag var i Pythagorion i början samt även i mitten av juni. Avslutade och började min ö-luff där. Charmig ort med en mysig strandpromenad dock ganska mycket turister som låg som packade sillar på den lilla eller rättare sagt minimala stadsstranden. Ett par klubbar hade öppet den tid som greker går på klubb dvs mellan 01.00 - 04.00. Själv hade jag en rejäl förkylning när jag kom ner så det blev inget nattsudd den gången.

Promenerade till stranden strax utanför staden med avtagsväg vid skolan och den var betydligt större än stadsstranden.

Jag kan tänka mig att åka dit igen men betyget på orten dras ner lite av att det är lite väl mycket turister vilket präglar miljön en del.

Eva