handdator

Visa fullständig version : Hur tar jag mig till Koufonissi?


Rådvill
2006-08-26, 12:51
Hej!
Är det någon som har ett hett tips på hur man tar sig till Koufonissi från Aten/Pireaus på bästa sätt?
Jag är fullständigt rådvill efter att ha försökt spårat båtar dit på nätet i veckor och då i synnerhet på GTP:s hemsida. Varje gång jag går in på deras sökmotor får jag helt olika svar. Ibland går det snabbfärja, ibland inte...ibland måste jag övernatta i Pireaus...ibland 1 dag och ibland två dagar....hmm. Samma gäller hemresan.
Jag åker ner den 16/9 och tillbaka den 27/9 (Stockholm-Aten) och naturligtvis vill jag komma fram på snabbaste möjliga sätt.
Är det någon som kanske har mer tips eller bra länkar jag kan kolla?
Tack för hjälpen!
Rådvill

Ioslina
2006-08-26, 14:35
om du inte hiittar en båt som går direkt. så åk till naxos eller paros ta en båt därifrån, eller åk med Express skopelitis från Naxos...............

Peter
2006-08-26, 17:47
De verkar inte finnas någon direktbåt den dagen, så det bästa är nog att ta sig till Naxos först och sedan vidare. Troligtvis måste ni sova över en natt på Naxos.

Peter

Janérik
2006-08-26, 23:44
Jag tror också att det enklaste är att ta vägen förbi Naxos. Hittar du inget annat vettigt så kanske du följer med osss till Alyki på Paros, där ska det visst vara bra barnstränder också. Vi åker ner 16/9 med Sterling, ni är kanske med på samma plan?

Mvh Janérik