handdator

Visa fullständig version : Kändisar!!


delfina
2006-08-25, 18:01
Har ni under era resor träffat några kändisar och i såfall var?

Hellen
2006-08-25, 18:24
Har ni under era resor träffat några kändisar och i såfall var?
Svenska kändisar?

//Helén

delfina
2006-08-25, 18:28
Ja, och internationellaflabb_flab

Ioslina
2006-08-25, 18:55
JA, vi såg Börje Salming på Arlanda............

Admirala
2006-08-25, 19:00
Hm. Kjendis og kjendis. Den greske legen som gjort nordmann av seg, Fedon Lindberg, han med GI-kokebøkene mm (omtalt her på forumet) var i Nafplio for et par år siden.

Han satt på en utekafé, og jeg tenkte, hvem er nå det igjen? Sikkert en kelner på en taverna vi går mye på eller noe sånn. Det var rett før jeg hilste. Først etterpå skjønte jeg det var ham. Så ham på flyet hjem fra Athen også.

Ellers sverger jeg på jeg så Jeremy Irons ved flere anledninger i Zagorahoria, men maken nektet for at det var ham. flabb_flab
Kan man se for seg Jeremy Irons i Zagorahoria? _B-anana

Har du truffet noen selv, Delfina?

Peter
2006-08-25, 19:27
Kändis och kändis... Men jag satt och pratade med Olle Mirsch på en resa ner till Athen för många år sedan. För de som inte är ljudnördar, som jag är, så var han en av de mest kända högtalarkonstruktörerna i Sverge på den tiden. Och det var rätt bra grejer då. Sedan att jag hade sålt rätt mycket av hans grejer i min ungdom när jag jobbade med Radio o Tv gjorde ju inte saken sämre.

Peter

Gita
2006-08-25, 21:14
"Under våra resor..." det kan man ju tolka lite si o så... Jag har träffat Peter Harryson på Finlandsfärjan! Och Carola och Runar på Arlanda....

Men det är väl inget mot Remos - eller hur Karin? ;)

Frappe
2006-08-25, 21:23
"

Men det är väl inget mot Remos - eller hur Karin? ;)
Glöm inte att jag oxå har pussat på honom...:) Sen har jag ju fått Sakis Rouvas till granne i sommar..... han hyr huset nära oss i Nea Makri. Likaså lite ner åt gatan bor KKE:s partiledare Pappariga. Svenska "kändisar" ser man ju titt som tätt i stan!!
Camilla

Gita
2006-08-25, 21:31
Sorry Camilla, hur kunde jag! Jag har i alla fall träffat Mark Levengood - my favourite - men det var i Stockholm...

delfina
2006-08-25, 21:39
Har du truffet noen selv, Delfina?
Inte när jag varit i Grekland! ;) men annars t.ex. Foppa.

Mette
2006-08-25, 21:42
jeg har set Rod Stewart på Skopelosflabb_flab

Mette
2006-08-25, 21:43
og Ivan Rebroff...

Mette
2006-08-25, 21:46
og Mike etellarandet, svensk fodboldspiller

Frappe
2006-08-25, 22:02
OK för 2 årsen när jag klättra i berg faktiskt i Nea Makri träffa jag Bruce Springsteen och Tom Hanks som oxå skulle klättra och jag fick hjälpa dem med repen....

Camilla

Frappe
2006-08-25, 22:03
og Mike etellarandet, svensk fodboldspiller

Ska vi prata fotboll spelare.... jag e uppvuxen på samma gata som grabbarna Ravelli.... själv har jag oxå lirat boll i Öster........

Camilla

Bossec
2006-08-25, 22:19
Kay Pollak på Donoussa.
Elena P. på flyget till Athén.
Arne o Birgitta + Eva L på Fourni :)

Eva L
2006-08-25, 23:08
Kay Pollak på Donoussa.
Elena P. på flyget till Athén.
Arne o Birgitta + Eva L på Fourni :)
Tack för det du. klapp_klap

Eva

Lissi
2006-08-25, 23:10
..och jag bodde på samma lilla hotell som Dan Ekborg i 14 dagar på Kalymnos..på hans bröllposresa med en ung tjej som han skilde sig ifrån lika fort om jag minns rätt....... Året var väl 1996 tror jag... Jag åkte i samma taxi som honom från hotellet till hamnen i Potia på Kalymnos på väg hem. Jag gillade honom inte innan och definitivt inte mer efter det jag såg under de två veckorna!:mad:

Lissi

Dezzo
2006-08-25, 23:14
Har ni under era resor träffat några kändisar och i såfall var?

Träffade Petter på Arlanda

Masouraki
2006-08-25, 23:19
Glöm inte att jag oxå har pussat på honom...:) Sen har jag ju fått Sakis Rouvas till granne i sommar..... han hyr huset nära oss i Nea Makri.
Camilla
Sakis får du gärna pussa från mig;) Han är såååå stilig och sexigAng_elx

Hellen
2006-08-25, 23:24
Var på samma plan som Kattis Ahlström och Niklas Strömstedt till Santorini förra året, de var där i två veckor. Noterar ni?:cool:
Dyker det upp en bildgåta med frågan vilka kändisar syns knappt på bilden, så vet ni vad ni skall svara:D
Får man lov att skylla fotograferandet på den då 12-åriga dottern?flabb_flab

// Helén

Peter
2006-08-26, 03:03
Sen har jag ju fått Sakis Rouvas till granne i sommar.....
Ha, ha, ha... Ge honom en Metaxa från mig. Hörde hans "Olla Kala" igår på Arion. Festlig kille som är rätt rolig.

Peter

darleen
2006-08-26, 07:29
Jag har sett Gerard Depardeiu på Cypern 2003!! Han gick med en ung mörkhårig kvinna vid sin sida..;)

Ioslina
2006-08-26, 10:48
Jag såg Kiki Danielsson på Arlanda en gång.........fast det var längesen. Hon var fortfarande gift med sin karl och de åkte hela familjen..

Har sett Leif Arhle på Arlanda, han var väl med i Goda grannar eller ngt sånt! Han är konstnär vet jag numera.........

Min sambo fotades tillsammans med Björn Borg och Mats Waltin, på VIP läktaren på fotbolls VM i Tyskland.

På den tiden Ann Wibble levde, såg jag henne på väg till London....

ENIAC
2006-08-26, 13:10
Var på samma plan som Kattis Ahlström och Niklas Strömstedt till Santorini förra året, de var där i två veckor. Noterar ni?:cool:

Jag var på samma fest som Niklas och Kattis förra året. Också något att anteckna flabb_flab

Peter Harrysson gick genom säkerhetskontrollen på Landvetter samtidigt som vi. En annan gång, på Arlanda, stod jag framför Martin Dahlin i kön inne på Pressbyrån. Fast jag såg inte att det var han, min kompis berättade det för mig :rolleyes:

Annars har nog kändisarna lyst med sin frånvaro, i alla fall utomlands.

Rasmus
2006-08-26, 15:09
Peter Harrysson gick genom säkerhetskontrollen på Landvetter samtidigt som vi.

Tror jag inte en sekund på !!!!
Går Peter Harrysson genom någonting vadsomhelst, så går INGEN annan genom detsamma samtidigt... Den karln är STOR...!!!
R :p

Frappe
2006-08-26, 18:48
Tror jag inte en sekund på !!!!
Går Peter Harrysson genom någonting vadsomhelst, så går INGEN annan genom detsamma samtidigt... Den karln är STOR...!!!
R :p

Kan jag intyga då jag satt brevid Peter på ett flyg upp från Götet till Stockholm, för ett år sedan.Jag kunde knappt röra mig......trångt som attan!

Camilla

Luffaren
2006-08-27, 08:54
Jag träffade Janne på Santorini 2003.

Mvh / Luffaren...

Agda
2006-08-27, 09:29
Jag har haft sådana jobb genom åren där det ingått att träffa kändisar, men det räknas inte riktigt. Två möten som jag aldrig glömmer som har varit privat är:
Om ni såg "Folktoppen" igår så nämnde Bert Karlsson när han såg Agnetha Fältskog för första gången, i Lyrestad. Den gången besökte Agnetha oss i mitt föräldrahem och när hon var inne på mitt rum berättade hon vilka kändisar hon träffat av dem som var uppsatta som idolbilder på min vägg. Och medans Bert svängde sina lurviga på dansgolvet fanns jag bakom scenen och höll Agnetha sällskap mellan hennes framträdanden.

Nästa oförglömliga möte var när jag hade fått trillingar. När jag var ute för att handla var jag tvungen att sätta på mig "skygglappar" annars fick jag aldrig något uträttat. Det gjorde jag även denna gången när vi skulle handla på en av Stockholms saluhallar. jag körde bara på med vagnen ända tills min man tog tag i min arm och stoppade min framfart då jag var på väg att "köra över" en man med ett barn på armen som ställt sig i min väg. Mannen började självklart prata och ställa massa frågor om trillingarna och jag svara artigt men kort utan att titta på mannen. När jag gjorde det så blev jag rödare än en tomat i ansiktet, enligt min man. Mannen med barnet (en pojke) var ingen mindre än Benny Andersson, som då hade blivit en världskändis!
Agda

Riitta
2006-08-27, 09:29
Min man åkte samma flyg från Paris till Köpenhamn som drottning Margarete av Danmark:)

Riittabye_bye

Orust-Tobbe
2006-08-27, 13:17
Kändisar bland vissa är ju rockarna i Backyard Babies. Dom stod i alla fall nära oss i kön till säkerhetskontrollen på Kastrup i somras när vi skulle flyga ner till Aten. Dom flög dock inte till Aten. Hade väl ett gig nån annanstans. Dregen (gitarristen alltså) var självklart hårt sminkad med svart kajal runt ögonen och hade både huva uppdragen och bredbrättad hatt. Schysst piercingar i hela ansiktet också. Men det var väldigt va kort han va!!

monica
2006-08-27, 18:51
Jag såg LillBabs med de berömda döttrarna Malin, malins dotter, Christine och Monica på Arlanda i maj när jag skulle hem till Aten. By the way, de skulle till Nice. De verkar ha en bra sammanhållning dessa damer.

Monica

bon
2006-08-27, 22:27
Jag såg Omar Sharif sittande vid bordet bredvid på samma café som jag i Deauville, Frankrike 1994. Sedan, fast det räknas nog inte, såg jag Mikis Theodorakis på Korfu, ngn gång runt 1977. Han höll en oplanerad konsert på en fotbollsplan alldeles gratis och detta är en av mina starkast musikupplevelser någonsin.

birgitta

Lena*
2006-09-01, 11:48
Tyvärr var det inte vi som träffade dessa kändisar på Skiathos för ett par år sedan, utan det var ett par vänner till oss. Men jag skriver iallafall, det är så pass "hett"! ;)

Goldie Hawn och Kurt Russel! Dom satt i bordet bredvid med en armslängds avstånd, inte illa va´. flabb_flab

Lena*.

anoula
2006-09-01, 13:59
Herr Grek har haft en kortlivad historia med Roger Moores barnflicka när de bodde på Rhodos Palace. Det uppges att Mr Moore skall ha blivit fly förbannad när detta uppdagades. Han hotade med att få hela personalen sparkad. När detta inte lyckades sparkade han den stackars barnflickan istället...:mad:

Många grekiska kändisar har annars passerat revy på Herr Greks olika jobb. Bl.a. Kathi Garbi, Despina Vandi och Giorgos Dalaras. Garbi hade en mycket liten karl med sig.
I Sverige har han serverat bl.a. under Melas konsert i Hallunda.

Själv har jag träffat Cornelis Vreejsvijk på Gotlandsfärjan, samt att jag suttit bredvid Marianne Bernadotte på planet till Paris en gång (ja, hon flög ekonomiklass!!) men det är väl inte fy skam? :D

Themis
2006-09-01, 14:38
Flög till Rhodos med samma plan som Marika Lindström o Ingvar Hirdwall någon gång under Varuhuset-eran.
Räknas det som att träffa? flabb_flab

IngelaE
2006-09-01, 15:05
Nisse Peters med fru, bodde på samma hotel som jag på Rhodos nu i maj/juni

Kyy
2006-09-01, 16:30
:D Vi tävlade med Tarja Halonen och anhang om vem som hann först till biljadbordet på Saigon Mui Ne resort i Vietman häromåret.

bye_bye RaR

PO
2006-09-01, 20:45
Vid ett tillfälle hade jag likadana strumpor som Lars Orup!

//PO

Eva L
2006-09-01, 22:35
Vid ett tillfälle hade jag likadana strumpor som Lars Orup!

//PO

Den var bara bäst_B-anana _B-anana i ett annars ganska så fånigt ämne.

Eva

Frappe
2006-09-02, 12:41
[QUOTE=Eva L]i ett annars ganska så fånigt ämne.

Tycker nog att även fåniga ämnen kan vara kul!!

Camilla

delfina
2006-09-02, 15:17
:D :D :D

Anna-L
2006-09-02, 21:07
År 2001 på Skiathos såg vi både Giorgio Armani och Sting med familj. De hade båtarna bredvid varandra. Giorgio var alltid klädd i vitt. Sting hade en video som rullade hela tiden i båten. Han var ute med hela familjen och promenerade, barnen cyklade oftast. På kvällarna var cyklarna slängda på båtens däck. Giorgio var även han ute och promenerade på strandpromenaden om kvällarna som vilken man som helst förutom att han jämt hade unga, långa damer med sig. Ingen verkade bry sig. Jag har iallafall kort på båtarna vågade inte ta när de var närvarande. Rod Stewart har vi oxå sett på Lefkas.

I år på Kalymnos var en NHL-hoeckeyspelare där, han spelar även i Finlands National team. Vet ej namnet men flera kände igen honom. Han bodde på Plaza. Becky på Scorpion sa att han hade sagt att han tyckte det var bra där för han blev inte igenkänd?!

Förra året flög Örjan Ramberg på samma flyg till Kos och han var även med två veckor senare på hemresan. Vi var på Kalymnos men där såg vi honom inte.

/Anna

lemon
2006-09-02, 22:53
Känner en kille från Hstd som gärna åker till Grekland. När han inte gör det spelar han fotboll med ett rödvitt lag från norra London.

/lemon

Anna Pernilla
2006-09-03, 03:19
Pga mitt jobb,träffar jag många kändisar,senast Roger Moore(dock utan barnflicka...;) ).Roligaste minnet är dock från Los Angeles, där jag varit många ggr pga en del vänner som bott där.En gång bjöd självaste Prince upp på en dans-det var kul_B-anana