handdator

Visa fullständig version : Sticker den 26 Augusti


Pernilla
2006-08-24, 21:39
i och för sig är att resa till Grekland inte längre semester för mig men det är alltid lika kul att åka hemifrån för att komma "hem".
Denna gången fick jag mig en resa i födelsedagspresent (fyller 18 i dag) så att jag och min grekiska polis nere i Patras får fira mig tillsammans.
Dessutom skall vi försöka byta våran lägenhet mot något nytt...något som är lite mer anpassat för oss som vi kan göra bådas. (är ju han som bor där helår men inte länge till...:P)
Dessutom så skall jag på anställningsintervju, lite tidigt då jag inte flyttar förrän till nästa år men jag VET med säkerhet att jag får jobbet det han man sparat till mig. Vill bara komma dit och presentera mig.
Har ju tidigare åkt till zakynthos men sen Niko (pojken) började polisakademin så arbetar han i Patra och då tyckte vi att det var lämpligt att flytta dit för bådas skull, man har ju faktiskt mer möjlighet som svensk att få jobb i en stad på fastlandet (helårs jobb vill säga).
Skall bli helmysigt, det enda jag grämmer mig för är bussresan från Aten till Patra, Nikos bil är på verkstaden så vi får ta bussen ner och sen köra upp när det är dags att åka hem igen.

Ha det trevligt.
MVH Pernilla

Frappe
2006-08-24, 22:07
Hejsan Pernilla,
Detta låter nog lite otroligt men för 15 minuter sen stod jag och prata med min granne och hon berätta att syster dottern fyller 18 år och har pojkvänn i Grekland ...:) världen är bra liten, antar att din moster heter Kristina Ang_elx
Bussresan går på ett par timmar och Patra är en underbar stad. Med mycket kultur och festivaler.

Ha det gott / Camilla

Pernilla
2006-08-24, 22:14
Hej Camilla!

Visst heter min moster Cristina. Och ja världen är bra liten :D
Jo jag vet, har åkt den resan förrut, men jag avskyr att åka buss, det är det som är haken. Speciellt då grekerna har för vana att röka på bussen.
Patra är jättefint och jag ser verkligen fram emot att få gå och kika lite, har letat upp några gallerier som jag skall kika förbi.

Ha det gott du med/ Pernilla

Ivi
2006-08-25, 15:38
Önskar dig all lycka med "det nya livet" med samboende och jobb i Grekland, Pernilla! Och GRATTIS till födelsedagen också så klart! klapp_klap

Ivi