handdator

Visa fullständig version : Kissamos-Kolimbari


carjoh
2006-08-24, 12:28
Är där någon som varit på någon av dessa ställena? Hur är där? Hur är stränderna? Något bra boende??

Carina

Joppan
2006-08-24, 13:24
Har bara åkt igenom Kissamos några gånger men aldrig bott.
Jag har ingen direkt uppfattning om stället pga det.

Joppan

Eva L
2006-08-24, 14:17
Kissamos är ju berömt för sina fina stränder och de jag själv besökt har varit helt underbara. Har bara varit på dagsutflykt men vet att det i området finns bra vandringsmöjligheter och arkelogiska sevärdheter på rimligt avstånd.
Säkert en väldigt bra plats för den som vill söka sig lite utanför massturismstråken.

Eva

Stina
2006-08-24, 15:14
Vi bodde strax utanför Kissamos, i den lilla byn Kaliviani, förra sommaren.
Mycket vackra omgivningar.
Kastelli-Kissamos är en liten äkta grekisk småstad med mycket charm och lite turister.
I Kastelli är det grekiskt vardagsliv som gäller och det finns inte så mycket som är tillrättalagt för oss turister.
Det finns bagerier, konditorier, banker, supermarket, minimarket, bensinstation, fotoaffärer, klädbutiker m.m.
Det finns flera tavernor, fiskrestauranger, cafeer och barer.
Där finns också ett par hotell.
Strandpromenaden är fin och torget har sin charm.
Vet inte så mycket om boenden i själva staden, men vill man bo mitt i en olivlund med havsutsikt så rekommenderar jag stället där vi bodde: Olive tree apartments(Stelios och Angela Milonakis: 00-30-6 97 40 92 913)
Mycket bra boende med pool. Rena och rymliga lägenheter med TV och AC.
Stora balkonger.
Man bör ha bil om man skall bo i Kaliviani, då är det ett perfekt boende tycker jag.

Mvh. Stina:)

P.S. Bästa stranden ligger 10-15 minuters bilfärd därifrån och den heter Falassarna...D.S.

Argyris
2006-08-24, 18:19
Jag håller med stina, Falassarna är helt ok.

Åk till Afrata i bergen och ta en liten lätt lunch i tavernan som är närmast utsikten. Kan vara stängt under veckan under lågsäsong.

En av dom bästa fisk tavernor fins i Kolymbari (diktina) vid hamnen. Kolla med dom vad dom har för färsk fisk. (dom fångar mycket själva)

Har ni tid åk till Maleme (kyrkogård från 2. världskrig)

Hela området mellan Maleme och Falassarna (dvs Kolymbari & Kissamos) är fortfarande "orörd"

Joppan
2006-08-24, 22:07
Falassarna är ett favoritställe som vi har gjort utflykt till några gånger, vilket blått hav !!! och klart !!!

Värt ett besök.

Joppan