handdator

Visa fullständig version : Hotell Carolina


l8
2006-08-23, 19:00
Jag har tittat runt lite grand på olika hotell i Aten. Många verkar trevliga och något så när billiga.
Jag har en grekisk arbetskamrat som med det bestämdaste varnade oss för Omonia och tyckte förstås inte heller att vi skulle bo i Plaka (som var alldeles för turistiskt enligt henne).
Jag vill i alla fall bo i Plaka då det verkar vara en mysig atmosfär där.
Det är nu första gången som vi åker till Aten så det ska bli riktigt spännande. Vi har alltid utgått från Santorini tidigare när vi har besökt öar utan flygplats.
Jag försökte boka ett hotell som heter Amazon men det var tyvärr fullt i september så de (Holiday in Athens) rekommenderade hotell Carolina.

Min fråga är nu om det är någon som har erfarenhet av det hotellet. Det är ju inte så himla viktigt egentligen, bara det är rent och snyggt, ligger bra till, för man har ju i alla fall tak över huvudet den enda natt som det gäller men det kunde vara kul att höra några synpunkter.

Lotta med avfärd 30 augklapp_klap klapp_klap klapp_klap klapp_klap

bjorn
2006-08-23, 21:53
Bodde på Carolina för ett par år sedan,ligger centralt,tre ggr så dyrt som ute på öarna,tog inte Visa-kort,men som tur var fanns det en uttagsautomat runt hörnet,standarden ´sådär`,frukosten bestod av kaffe och macka.Men för en natt så...... bjorn

l8
2006-08-23, 22:01
Hej Björn!

Det är klart att det är dyrare än ute på öarna, på Naxos har vi fått en studio för 30 E och på Carolina har vi betalat (redan) 100 E med VISA.
Enligt informationen som jag har fått från hotellet så är det frukostbuffé med kaffe, the, choklad, juice, ägg, två sorters bröd m m. Det verkar väl okej. Men som sagt för en natt så går det väl an.

Hälsningar
Lotta