handdator

Visa fullständig version : Nu ä'r vi hemma igen


Joppan
2006-08-20, 22:24
Ja, då var årets resa avverkad, kom hem idag.

Det är väldigt hett nere på Kreta nu, vi har haft ca 33-38 gr och inte ett moln hela förra veckan men tack och lov så har det fläktat !! Mycket bad blev det !!

Vissa kvällar mätte dom upp till 31 gr och det är inte normalt så det var
som att gå omkring i en lätt upphettad bastu dag som natt men ac:n gjorde ett bra jobb på nätterna. Faktiskt fanns det greker som klagade att det var för varmt så dom kunde inte sova om nätterna.

Nu får man suga på minnena från årets resa och invänta nya resor

Kram Joppan

martinifk
2006-08-21, 10:25
Jaså ni är hemkomna från underbara Kreta nu, känns väl inte så roligt men nån gång kommer ju dagen då man måste hem:mad: Hoppas ni haft en bra semester i värmen!

Din fråga har fått ett svar: Ägaren till La Stella är inte den samma som till Motakis Village. Men ägaren hette som sagt var Motakis i efternamn och George i förnamn. Han var sonen till Nikitas som ägde hotellet då. Honom såg vi också vid hotellet, så ingen större förändring där. Våra hotelägare på Motakis vet jag inte efternamnet på men Harriet hette ägarfrun iaf.


Martinifk som har Samos kvar i år att upptäcka:)

Joppan
2006-08-21, 22:37
Hej och välkommen ni åxå!

Svar ja, vi kom i går snyft_drop Vi har haft jättehett där förra veckan mellan 33-38 gr och inte ett moln i sikte !!! Mycket badande blev det i år !

Vi har haft en jättehärlig semester, hoppas din åxå var bra

//Joppan som redan längtar tillbaka :D

Lindiz
2006-08-22, 21:29
Välkommen åter.. tur vi har kvar sommaren här uppe! Om än inte 38 grader!;)

Var härligt att ni hade det skönt... tror jag att du längtar tillbaka.. tänk på mig som hunnit vara hemma LÄNGE och som snart börjar vara i behov av ny semesterresa!:o

Joppan
2006-08-22, 22:12
Tack, jag längtar redan tillbaka efter att bara ha varit hemma i 3 dagar.
Tur att det fortfarande är sommar här uppe fast det borde börja bli lite mer höst men det är ju underbart med en varm höst, tänk att kunna sitta ute på altanen med tända ljus för det är ju becksvart på kvällarna, kanske lite grekfeeling där flabb_flab

Joppan