handdator

Visa fullständig version : Hotellerfarenhet??


Catti
2006-08-20, 22:02
Hej alla Naxos-älskare!
Vi ska åka för tredje gången den 26 aug. och undrar om någon har bott på Mathiassos Village och i så fall om det var bra?
Är det långt från stan eller överkomligt gångavstånd?

Janérik
2006-08-20, 22:25
Jag har aldrig varit är men det ser ju fräscht ut åtminstone på deras hemsida.
Enligt sidan är det 800 meter till stranden, då antar jag att de menar Grotta Beach. Jag har varit många gånger på Naxos men aldrig badat på Grotta Beach, jag tycker den ser ut mest som en nödlösning för att kunna bada, dessutom är det oftast rejäla vågor där.
Fördelen är ju att det är ganska nära till centrum, 300 meter enligt dem själva, det är dessutom närmare än så till busshållplatsen om ni ska åka ut mot Agios Prokopios för de finare baden, detär också ganska nära till åtminstone en större livsmedelsbutik.
Jag skulle knappast välja att bo där, jag föredrar att bo vid Agios Georgios stranden, då har man ganska bra strand och nära till stan. Är man mera ute efter fina bad så passar det kanske bättre med Agia Anna eller Agios Prokopios som har bra kommunikationer in till stan med buss om man vill dit.

Mvh Janérik

Eva L
2006-08-20, 23:12
Grotta beach är ingen badstrand utan en strand lämplig för att titta på vågorna och havets häftighet. Visst är det en och annan som badar där men inte något för oss vanliga badkrukor. Själv bor jag gärna i det området och tar bussen ut till Agia Anna och Plaka för bad.

Eva

opa
2006-08-21, 18:17
Grotta beach är ingen badstrand...

Grotto är en stenig strand full med olja och bråte, det är dock nära in till de trevligare och äldre delarna av stan. Man kan ju alltid ta bussen till en av de bättre badstränderna söder om St. Georgestranden. St George tycker inte jag räknas som en av de bättre. Bussarna går från hamnen och därifrån är det nära till Grotto.

inkfish
2006-08-21, 19:55
Enligt Apollos karta är det 1,2 km till Saint George-stranden. Så Grotta behöver man nog inte välja.

Janérik
2006-08-21, 22:05
Enligt Apollos karta är det 1,2 km till Saint George-stranden. Så Grotta behöver man nog inte välja.
Ah, tänkte inte på att titta där, då är det alltså Grotta Beach de hänvisar till själv då de säger 800 meter. Jag har ändå för mej att det brukar bada lite folk längst norrut på Grotta Beach men det är som sagt inget jag skulle göra.

Mvh Janérik

Eva L
2006-09-01, 23:19
Någon som har telefonnummer till Stellas Rooms ute vid Agia Anna eller nära det området?

Eva