handdator

Visa fullständig version : Athen från Skiathos


yoshi
2006-08-20, 11:54
Hej alla glada!
Tänkte höra ifall någon kan tipsa mig om ifall det går att på ett smidigt inte alltför dyrt eller krångligt sätt ta sig till Athen på en dagstur från Skiathos?
Vi åker den 5/9!!!
Tacksam för svar!!!

Mvh,Åsa/Yoshi

Hasse
2006-08-20, 13:07
Hej du glade !

Vilket resebolag åker ni med ?

Jag läser i våra sparade Apollo-papper från vår Skiathos/Skopelos-resa nyligen, att de har Aten & Akropolis-utflykt varje onsdag och söndag. Den kostar för vuxna, 99,50 Euro och för barn 66,50. Cirkatiderna för den utflykten är 07.45-21.00 och är på engelska.

Dessa utflykter vet jag inget mer om, ifall det finns en lokal arrangör inblandad men jag antar det. Om ni åker med annan arrangör än Apollo är jag övertygad att det finns motsvarande alternativ med dem. Kanske är åtminstone priset en liten vägledning om att det i alla fall inte är billigt att besöka Aten över dagen ?



Hasse :cool:

Ann
2006-08-21, 12:28
Man kan ta en speedbåt från Skiathos till Agios Konstantinos och samtidigt lösa en bussbiljett till Athen. Bussen väntar på kajen. Vi reste kl 08.30 och kom fram till Athen vid middagstid. Jag vet inte om du kommer tillbaka samma dag, jag har för mig att det går en snabbåt på kvällen ut till Skiathos fr Agios Konstantinos.
//Ann

Vicke
2006-08-30, 10:03
Hej på er!

Har också tänkt att åka från Skiathos till Athen, och tillbringa en natt eller så där. Har någon ett hum om vad det kostar att åka färja + buss? Kommer Ann ihåg ungefär vad speedbåtskombon kostade?

Ruby
2006-08-30, 12:36
Har någon ett hum om vad det kostar att åka färja + buss? I den här tråden finns lite info om priser:

http://www.kalimera.nu/forums/showthread.php?t=5239

Ruby

Vicke
2006-08-30, 17:36
Tack för länken Ruby. Precis som du så funderar jag på lämpligaste sättet att ta mig till Athen. Hade egentligen inte funderat på flyg, men såg att du hittat ett pris på 400 kr. Är det enkel eller t.o.r? Har du länk till det också? Tack för hjälpen!

Ruby
2006-08-30, 22:16
Tack för länken Ruby. Precis som du så funderar jag på lämpligaste sättet att ta mig till Athen. Hade egentligen inte funderat på flyg, men såg att du hittat ett pris på 400 kr. Är det enkel eller t.o.r? Har du länk till det också? Tack för hjälpen!Olympic Airlines (http://www.olympicairlines.com/) flyger mellan Aten och Skiathos. Resan tar inte ens en timme så det är ju utan tvivel det snabbaste sättet. Priset jag hittade gällde enkelresa. Jag har trots att flyg verkar smartare bestämt mig för båt och buss eftersom det verkar mer spännande... :D

Ruby

Vicke
2006-09-01, 09:29
Tusen tack igen. klapp_klap
Då har jag lite att jämföra med. Håller för övrigt med om att det verkar charmigare att ta sig fram med färja och buss.