handdator

Visa fullständig version : Prisläget i Grekland 2006


Lasse Hansson
2006-08-19, 18:41
Sist jag var i Grekland var i september 2001, på Naxos. Nu ska jag snart resa till Parga och börjar fundera över hur mycket pengar det kan tänkas gå åt. Är det någon som kan ge mig en "hint" om hur prisläget är idag. Jag har hört att nivåerna har ökat ganska mycket. Vad kostar en solstol och ett parasoll, en öl, en bra GREKISK middag?:cool:

Gita
2006-08-20, 14:45
Priserna är säkert olika på de olika öarna men på Karpathos kostade två solstolar och en parasoll 6 euro. Middag för 4 (två tonåringar) med vin till vuxna kostade 30 - 50 euro.

casblanc
2006-08-20, 19:35
var i Parga förra sommaren och kan rekommendera Sirtaki taverna, ligger på gatan efter minitåget och mittemot supermarket. Jättegod mat, bra priser och grekisk musik. Vi betalade ca. 2 euro för en öl och en middag med vin ca. 10-15 euro.2 solstolar + parasoll 6 euro.

parga
2006-08-21, 10:14
Hej!
Lyckans ost att du ska få åka till Parga snart!
Parga har blivit dyrare, liksom många andra ställen i Grekland.
Två solstolar med parasoll på Valtos, 5 euro (i maj- början av juni)
Mat i Parga finns i alla prisklasser. Jag tycker att maten är bra och mkt bra i överlag. Försök att hålla dig i gränderna och längre bort mot Piso Krioneri. Där upplever jag att maten är både billigare och godare. På Taverna Krioneri (mitt emot supermarket, finns världens godaste Stifado, i mina ögon sett. Det är gamla mamma som står i köket. Då brukar det oftast inte smaka illa!:)
En öl, Mythos och annan inhemsk öl, är lite billigare än Heineken ca 2-3 euro (500ml)
Middagen vi åt på Taverna Krioneri. En saganaki, två stifado och en liter vin, 15 euro! För oss båda. Det är ganska billigt, tycker jag!

Ha en underbar resa!
Hälsningar,
Jenny