handdator

Visa fullständig version : Snigelpost


Riitta
2006-08-19, 12:19
Skickade bilder till Karpathos för nästan tre veckor sedan och brevet hade kommit fram igårAng_elx
Undrar var den hade blivit liggande så länge? Det var lite konstigt med vykorten också, fast då åt motsatt håll förstås:rolleyes:
Lade alla i brevlådan vid postkontoret i Pigadia. Vissa kom fram efter en vecka och andra tog betydligt längre tid:rolleyes: Vet inte om alla fått sina kort ännuAng_elx
Tänkte att i år funkar det bättre,när man lägger dom i "rätt" brevlåda:)

Riittabye_bye

Elisabet
2006-08-19, 13:10
Det var lite konstigt med vykorten också, fast då åt motsatt håll förstås:rolleyes:
Lade alla i brevlådan vid postkontoret i Pigadia. Vissa kom fram efter en vecka och andra tog betydligt längre tid:rolleyes:Vykort lever sitt eget liv, det är jag övertygad om! Vi skickade några vykort från Frankrike i juni, postade alla utom ett samtidigt i samma brevlåda, men det var en hel veckas mellanrum mellan när de kom fram! Det kortet som vi postade några dagar senare, i en helt annan brevlåda, kom fram tidigare än några av de andra.

Riitta
2006-08-19, 13:13
Det har man ju märkt under årens lopp:D Tänkte att den här gången blir det bra eftersom jag stoppar dom i postens brevlåda och inte den i närheten av Pelagos,som förra gången:)
Lite konstigare tycker jag det är att ett brev härifrån och dit tog så lång tidAng_elx

Riittabye_bye

ciakoohler
2006-08-19, 13:20
Skyll på posten ni bara,det tål vi.Vi är så vana flabb_flab

inkfish
2006-08-19, 13:26
Fördelen med att skicka MMS istället för stenåldersvykort är att budskapet kommer fram _direkt_ och man vet att man gör mottagaren greklandssjuk _just nu_;)

Elisabet
2006-08-19, 13:31
Fördelen med att skicka MMS istället för stenåldersvykort är att budskapet kommer fram _direkt_ och man vet att man gör mottagaren greklandssjuk _just nu_;)Nåja, de personer jag skickar vykort till har i vissa fall ingen mobil och blir definitivt inte greklandssjuka, vad jag än skickar. Dessutom är ett vykort finare på kylskåpsdörren :rolleyes:

Chras
2006-08-19, 13:42
Har genom åren gjort den iaktagelsen att vykort till Köpenhamn och Danmark är framme på max en vecka medan kort till Skåne tar minst en vecka längre fast de är postade samtidigt. Konstigt eller????????
Chras

Riitta
2006-08-19, 13:44
Det var dom korten som skulle till Skåne som tog länst tid:o

Riittabye_bye

inkfish
2006-08-19, 13:46
Nåja, de personer jag skickar vykort till har i vissa fall ingen mobil och blir definitivt inte greklandssjuka, vad jag än skickar. Dessutom är ett vykort finare på kylskåpsdörren :rolleyes:

Har de dator? Då skickar man ju dit. Och sen kräver man att det ska hänga en utskrift på kylskåpet när man hälsar på:D

Elisabet
2006-08-19, 14:53
Har de dator?Du, min lilla mamma har inte ens elvisp Ang_elx

Moster
2006-08-19, 15:01
I Maj när vi var på Santorini en vecka, var våra vykort komna fram (till olika adresser i Sverige, men även till England) innan vi kom hem! Vi la dom på brevlådorna utanför postkontoret i Fira, precis som vi brukar. Möjligtvis kan det bero på att det var lite turister på ön just den veckan.

Moster :)

inkfish
2006-08-19, 20:25
Du, min lilla mamma har inte ens elvisp Ang_elx

Fast hur skulle du kunna skicka greklandshälsningar till den:confused:

Mikke
2006-08-19, 22:39
Du, min lilla mamma har inte ens elvisp Ang_elx

..men hon gilla Elvisp Resley, va...:D
Skämt åsido, postgången i Grekland är, och kommer alltid att vara, en enigma....:D..å de ska man va gla för...tänk om de funka som de skulle??..inge kul...
Mikke

Eva L
2006-08-20, 08:59
Allt fler vill gärna ha vykort i dessa elektroniska tider inte bara små rara mammor som aldrig varit i närheten av en dator. Har flera vänner som vill ha kort från jordens alla hörn och visst skriver och skickar jag gärna kort själv också. Visst är det kul med sms men bara till en viss gräns och mms eller vad det nu heter passar inte oss som envisas med att behålla våra lite halvgamla telefoner. Har själv en några år gammal Nolia där det gamla batteriet håller en vecka. Den har täckning där alla andra saknar eller har urusel, beror inte bara på Telia. Vacker signal och fin färgskärm. Tål allt som fall från hög höjd, väta och små finurliga papegojor som försöker lyfta lös knapparna.

Var senast igår ute vid havet i Rickleå och väninnan som hade en ny Sony/Eriksson fick springa runt stugan för att få täckning medan jag lugnt kunde sitta kvar på terassen och prata i min när barnen ringde. Båda har vi samma företgsabonnemang från Telia så förklaringen ligger inte där.

Eva

Elisabet
2006-08-20, 09:18
Har själv en några år gammal Nolia där det gamla batteriet håller en vecka. Den har täckning där alla andra saknar eller har urusel, beror inte bara på Telia. Nej det beror inte alls på telia utan på att de telefonerna gjordes när mobilnätet inte var utbyggt som nu, och därför har de bättre upptagningsförmåga än de nya telefonerna. På ställen som än idag inte har hel mobiltäckning funkar de därför ofta där nyare telefoner inte gör det.

Jag har också en sån, och när den krånglade för en tid sedan och jag funderade på att köpa en ny, sa telefonhandlaren att om jag är mycket i skogen eller fjällen och vill kunna ringa där, är det smartare att laga den gamla telefonen än att köpa en ny, för då har jag en telefon med mycket bättre täcking för ungefär samma pris.

Men Eva, en gammal NOLIA, det låter MYCKET gammalt det ;)

Eva L
2006-08-20, 10:33
Nolia skrev jag det flabb_flab Nokia ska det naturligtvis vara. Tack för din förklaring tänkte just att det kunde vara något sånt. Fungerade även bra i Grekland där andra saknade täckning. Den ska nog få vara kvar ett tag till.
Har haft den 4 eller 5 år och många jag känner har hunnit byta ett par gånger sedan dess.

Eva