handdator

Visa fullständig version : Frågor


Gatlin
2005-05-03, 23:31
Hejsan!
Jag ska åka till Aten nu på söndag och skulle gärna vilja ha svar på några frågor;
Om man ska åka buss, köper man biljetten på bussen då?
Och hotell har jag inget än, utan tänkte fixa det när ja kommer fram. Går man då in på nåt hotell som ser trevligt ut och frågar om det finns lediga rum? Betalar man när man checkar ut lr?:confused:

Har tänkt att stanna typ två nätter i Aten och sen ska ja vidare till Kos. Var köper man båtbiljett? Hade tänkt åka me Blue star.

Vorde tacksam för hjälp me dessa frågor, första gången ja åker själv och bara har en flygstol.

JanssonJunior
2005-05-04, 07:42
Hej Gatlin!
Härligt att få åka till Athen nu! Bra val av tid på året, må jag säga =o)
Biljetten till bussarna i Athen köper du i de små biljettkiosker som finns i anslutning till hållplatserna.
Om du har tid och lust, gå då runt och titta på olika hotell och gå sedan in för att höra dig för. Annars är vänners tips, eller en guidebok en bra bas att följa, kanske t.o.m ringa innan för att höra om de har rum, priser med mera.
Än så länge är det ju inte tryckande varmt, så jag tror du tjänar en hel del på att gå runt och kika.
Båtbiljetten köper du nere i hamnen i Piraeus. Där finns flera olika biljettkontor, och min erfarenhet är att alla håller samma priser, på samma biljetter!
Lycka till, ha det så trevligt!
Mvh

Kalimera
2005-05-04, 09:26
[QUOTE=Gatlin]
Betalar man när man checkar ut lr?:confused:
QUOTE]
Ja, du betalar när du checkar ut.

Janne / KALIMERA

Gatlin
2005-05-06, 22:12
Tack så mycket, nu blev ja lite klokare iaf :)

MVH
Helena

spagetti
2005-05-07, 09:25
Hej, bussbiljetter köper du på flygbussen utanför flygplatsen, bussarna går med jämna mellanrum och tar dej till Centrala Aten, Piraeus eller Syntagma. Förslagsvis tar du dej till Syntagma och letar sedan upp ett hotell i närheten av Plaka. Du skall inte behöva betala mer än 35 Euro per natt eftersom det inte är högsäsong. Adonis hotell ligger på en bakgata till Syntagma ner mot Plaka, dom har helt ok priser och rum

Båtbiljett köper du i Piraeus hos Bluestar, dom finns på motsatta sidan av piraeushamnen där snabbbåtarna tar dej till Aegina eller saroniska öarna. Du kan ta en promenad på 15 minuter, Bluestar tar dej till Bl.a Patmos, Siros, Kos och Rhodos. kolla här så hittar du även priser

http://www.bluestarferries.com/ENGLISH/defaultmain.htm

vänligen
Michael