handdator

Visa fullständig version : Hemma från Kos


kos44
2006-08-17, 07:44
Nu är härligheten över
snyft_dropsnyft_dropsnyft_drop
kos44 & KosAnn

inkfish
2006-08-17, 11:34
Och det var lika härligt som vanligt?;)

KosAnn
2006-08-17, 12:10
Och det var lika härligt som vanligt?;)

Härligare! Underbart är kort! __D

inkfish
2006-08-17, 12:45
Hur var Kos i augusti? Såg ni nåt av det som vi pratade om tidigare i sommar - att Kos har mycket mindre turister nu? Gissar att augusti trots allt är lika knökad som vanligt.

KosAnn
2006-08-17, 17:12
Kos var fullt med turister,men en helt annan sort. Istället för gapiga och fulla ungdomar så var det fullt med lugna holländare. :) Vårt hotel som har haft avtal med Ving i alla år har nu avtal med ett holländskt bolag. Det kändes som om Holland var tomt och att de hade flyttat till Kos allihop. flabb_flab Jag tror att det var första gången som vårt hotel varit så tyst i 14 dagar, och då var det faktiskt ungdomar boende där. Helt underbart. :) Vi var på Paradise Beach ett par gånger och där låg det nästan bara Italienare.Ang_elx Många av turisterna hade all inclusive band på sig och de trodde att det gällde på stranden också.:rolleyes: Vi hade dessutom mycket mindre biltrafik utanför balkongen i år. Det kändes totalt mycket lugnare på hela ön. Vad jag förstod så hade själva turismen ökat något jämfört med förra året så jag hoppas att det i förlängningen leder till ökad försäljning för Kosianerna. klapp_klap
/KosAnn

inkfish
2006-08-18, 00:20
Är det många turister och trots det lugnare så låter det ju jättebra!

ragnhild
2006-08-18, 09:24
Nei, de lokale tjener lite på denne økte turismen.
Som du selv beskriver så dreier det seg om All inkl. reisende.