handdator

Visa fullständig version : Tips å¨boende och priset!


Ioslina
2006-08-15, 22:28
Verkar som det blir Kreta nu i september, antingen i början eller slutet. Vi åker en vecka till ev Chania. Då tar vi ev flygstol till Kreta.Någon som har bra tips på boende, ex Giorgiopolis? Vad ska man ge för ett vanligt rum för 2 pers med dusch o toa samt gärna kyl. Räcker 25€ för det eller kan vi räkna med mer? Eller lönar det sig at ta charter och chansa på att hamna bra, fast det står östra kreta eller västra??

Ioslina
2006-08-16, 10:55
Ingen som vill tipsa mig om något bra o billigt boende vid Giorgiopolis, Chania? Tänker nog bara boka en flygstol, då vet jag ju vart jag hamnar!

Ypsilon
2006-08-16, 12:51
Brukar rekommendera Deep Blue Sea, som vi har bott på flere gånger. Skall bo där igen i september. Kolla på nätet, dom har egen hemsida och du kan kontakta dom per mail.
Ypsilon

Brige
2006-08-16, 20:19
Vi bor på "Paradiso". Nina har studios samt Taverna Paradiso med suveränt god, klassisk kretensisk mat.
Då man kommer in i G-poli, sväng vänster före kiosken på torget. Då "kliver" man rakt på Paradiso efter c:a 30m. Byggnaden ligger nära allén som leder ut ur byn, (gamla vägen mot Chania), omgiven av stora, höga eucalyptusträd. En gammal herde kommer varje kväll med sina får som ska in i inhängnaden bakom huset. Endast en liten smal väg skiljer Paradiso från "rena bonnlandet" med bl.a. odlingar av olika slag.
På den korta biten från torget, ner mot Paradiso, passerar man bageriet. Den bagaren använder ännu vedeldad ugn för att grädda sitt bröd. Förr om åren kom det busslaster med folk som gick in och köpte bröd av honom. Säkert godaste brödet i regionen:D
Sannerligen ett paradis:):) Paradiso och dess ägare är enda orsaken till att vi, ibland, återvänder till G-poli eftersom vi tycker att mycket har blivit "turistiskt" sedan -98 vid vårt första besök.
/Birgitta

xenos
2006-08-16, 21:34
Ingen som vill tipsa mig om något bra o billigt boende vid Giorgiopolis, Chania?

Vart tänker ni er?
Chania eller Georgioupoli?
Det är lite skillnad.

Lefteris

Ioslina
2006-08-16, 22:07
Vart tänker ni er?
Chania eller Georgioupoli?
Det är lite skillnad.

Lefteris

Spelar ingen roll, vi vill ha nära till fin strand och bad, nära till taverna på dagen, matställe på kvällen, nära till affär samt lite shopping. det är allt! gärna något ställe att ta en liten drink på, efter maten..........

xenos
2006-08-17, 06:28
Spelar ingen roll, vi vill ha nära till fin strand och bad, nära till taverna på dagen, matställe på kvällen, nära till affär samt lite shopping. det är allt! gärna något ställe att ta en liten drink på, efter maten..........

Nyckelordet är shopping.
Allltså Chania.
Lefteris

ciakoohler
2006-08-17, 10:34
Nyckelordet är shopping.
Allltså Chania.
Lefteris
eller om nyckelordet är bad så blir det Georgopolis.Vi bodde på ett mycket trevligt ställe,men jag kan inte komma på vad det heter.Ett lilamålat boende rätt centralt ,ganska nära denna mycket lilla kyrkan.Där fanns tom pool o avstånd till vattnet var nog HÖGST 500 m

xenos
2006-08-17, 11:58
eller om nyckelordet är bad så blir det Georgopolis.

Bad finns på bägge orterna, men knappast shopping.
Lefteris

Ioslina
2006-08-17, 17:14
bye_bye Känner mig tjatig ang Kreta/Chania! Men vi funderar att antingen åka flygstol till Chania. Eller en sista minuten. Men tar vi en flygstol behöver jag veta vart jag ska leta boenden. vi vill ha nära en fin strand, shopping och tavernor. rummet ska ha dusch/WC och kyl, helst inte mer än 20-25€ per natt för oss 2. Funderar på om att det kanske blir billigare om man tar flygstol och fixar eget boende än att chansa på en ospec och inte veta vart på Kreta man kommer. Ibland står det V C eller Ö och det kan ju ändå betyda vart som helst.... Tacksam för alla svar!

Har aldrig varit på Kreta, bara öluffat på mindre öar och känner att jag behöver veta mer om resmålet! Annars känner jag mig hemma i Grekland. Men det kanske inte verkar så just i det här inlägget!flabb_flab

xenos
2006-08-17, 18:18
Tacksam för alla svar!


Nea Chora i Chania, en stadsdel, väster om centrala delarna.
Nära till strand tavernor och shopping.

Lefteris