handdator

Visa fullständig version : La Bito


Anneb
2006-08-14, 14:19
Hej!! den 3/9 åker vi till Phytagorion och ska bo på Hotell La bito.Någon annan som bott där? Tips om bra restauranger och bra vespa uthyrare emottages. Lite har jag redan läst om här. Detta är vår första resa till Samos. Lite kul att prova nya öar._B-anana
Ha det gott //Anne

xenos
2006-08-14, 14:36
Hej!! bra vespa uthyrare emottages. //Anne

Min hovleverantör av cykel. motorcykel och bil är Kiklos.
Finns på huvudgatan som alla andra. Går man nerifrån från hamnbassängen blir det på vänster sida, ca ett kvarter från "korsningen".

Alltid billigast när jag jämfört.

Lefteris

Lissi
2006-08-14, 15:01
Jag har inte bott där själv, men reskompisar till oss 1992 bodde där och var helnöjda! Det ligger väldigt centralt något kvarter från hamnpromenaden, men jag tror inte det är så mycket väsen från den..Inte DÅ i alla fall! Själva bodde vi på Panorama, med just PANORAMAUTSIKT över byn....

Lissi

Ludde
2006-08-15, 07:33
Hej!
Vi bodde på hotell Labito tidigare i somras och var mycket nöjda. Speciellt med badrummet/toaletten som var otroligt fräscht med duschkabin, bra tryck i duschen och lätt att ställa in värmen på vattnet. Labito ligger också väldigt centralt, nära hamnpromenaden men på en tvärgata upp så det är ändå ganska lugnt. Trevlig resa!
_B-anana

Anneb
2006-08-16, 06:37
bye_bye Tack snälla för era svar.Nu är det 18 dagar kvar tills vi lyfter. Tänk att man kan längta SÅ!!:p

Lajfa
2006-08-17, 09:19
Hej!
Jag och min fru var på Samos på bröllops resa i sommras och då bode vi på La Bito. Det är helt klart godkänt. Ni måste gå till en bar som heter Gregorys och ligger på hamnpromenaden. Det ligger 5 st restauranger bortom hamnpromenaden och de två sista har mycket bra mat. De dukar upp borden på standen på kvällen en meter från havet. Vi hyrde vespa på ett ställe som hette Johns (tror jag) och var mycket nöjda. Hoppas att ni får det bra för det hade vi och vi kommer att åka dit igen.
Mvh. Lajfa

ouzomini
2006-08-17, 10:57
Hej
Var på Samos i juni och åt ett par gånger på restaurang Elia som ligger vid utgången till Phytagorasmonumentet. Där var det god mat och trevlig service. Även tavernan Varga (som ligger åt andra hållet av promenden) hade bra mat, lite bättre mat i mitt tycke än Elia. Mysigt att sitta vid vattnet och se fiskarna. Kvällen avslutades alltid hos Yannis på baren ROSSETTOS (blå skylt). Bad alltid om ett glas "rödtjut", ej så förtjust i drinkar och öl, och det var även toppen när han bad bartendern om denna dryck. Yannis har en toppenduktig kvinnlig bartender som kan blanda ihop allt man önskar, verkade det som. Det är en liten men mysig bar som ni bör besöka.
Skall ni äta lunch så föreslår jag en promenad ut mot hotel Doryssa Bay. Innan ni kommer fram finns på vänster sida en restaurang som serverar toppengod mat till bra pris.
En som om en månad åker till nästa favoritö - Rhodos.

Kastas
2006-08-17, 13:22
Ja som du nämner Ouzomini.Taverna Pegasus Där ägaren Lefteri severar god och billig Lunch. måste bara besökas både för maten och inte minst Lefteri. En lagom promenad på vänster sida ut mot flyget. Han har även mycket omtyckta grillkvällar./ mvh Kastas

Ella
2006-08-17, 18:07
Ja, på Pegasus åt vi många luncher förra året. Mycket trevligt.

Lotta N.
2006-08-27, 20:30
Hej! Nu är det en vecka sedanvi kom hem efter en underbar vecka på Samos.
Vi bodde på just Labito och var mycket nöjda.

Hotellet har perfekt läge på en tvärgata upp från hamn promenaden. Nära till allt men ändå lugnt på natten.
Rummen var enkla men fräscha och tack ´vare AC var det svalt på natten. Vi hade en varm vecka, upp mot 40 gr. Trevlig personal och enkel god frukost.

Vespa kan man hyra hos Nicos på huvudgatan. t ex

Det fanns många trevliga restauranger. Vi provade olika varje kväll och var nöjda med alla. En som ni absolut måste besöka är Afrodite inte så långt från hotellet.
Sen är det väldigt mysigt att sitta på en bar eller restaurang vid hamn promenaden och kolla in folk och båtlivet.

Våra ungdomar var lite extra romantiska en kväll och gick till en där bord och stolar var placerade direkt nere på stranden så de satt precis vid vattnet.
Den låg vid badstranden bakom Phytagoras statyn.

Ta gärna en kvällskryssning med Kapten Andreas eller någon av de andra båtarna. Kan varmt rekommendera det.
God mat musik stämning

Hoppas att ni får en lika härlig vecka som vi hade.
bye_bye