handdator

Visa fullständig version : Akropolis


Klick
2006-08-14, 09:06
Någon här inne som besökt Akropolis? Vet ngn vad inträdet kostar?

Hälsn Klick i HBG som åker till Skathos om 6 dagar och 22 timmar_B-anana klapp_klap _B-anana klapp_klap

Elisabet
2006-08-14, 09:30
Någon här inne som besökt Akropolis? Vet ngn vad inträdet kostar? Här på grekiska kulturministeriets hemsida (http://www.culture.gr/2/21/211/21101a/e211aa01.html) hittar du biljettpriser, öppettider mm.

Klick
2006-08-14, 15:31
Här på grekiska kulturministeriets hemsida (http://www.culture.gr/2/21/211/21101a/e211aa01.html) hittar du biljettpriser, öppettider mm.

Tack för det!!!! 12 euro för hela museet... Billigare än vad jag trodde!!!

Bluesea
2006-08-15, 12:00
Ett litet tips. Gå dit TIDIGT på morgonen. Vi var där vid niotiden i slutet av juni, och då var värmen överkomlig. Men ett par timmar senare var det potthett. För att inte tala om att det var så många turister att det var enkelriktat när man skulle in och ut från tempelområdet. Det gjorde det också svårt att ta bra kort - alltid stod det någon stirrande turist i vägen.

Bluesea

Klick
2006-08-15, 12:18
Svar till Bluesea...
Jag skall åka dit som arrangerad utflykt med Apollo så det är bara till att hoppas att Akropolis blir det första stoppet... Vi skall enl program från Apollo lämna Skiathos redan vid 7-tiden på morgonen....

Hälsn Klick som nu bara har 5 dagar och 20 timmar kvar....

Bluesea
2006-08-15, 12:54
Ja, då är det nog inga problem. Det är bara att hålla ett öga på guiden, så att du inte hamnar i fel grupp och avslutar resan i North Carolina eller så.

Bluesea

Lissi
2006-08-15, 14:03
Tack för det!!!! 12 euro för hela museet... Billigare än vad jag trodde!!!


...går Du på en söndag blir det väl ännu billigare för då är det gratis om jag inte minns fel.....Vi hade tänkt gå en söndag när vi var där, men den söndagen var NYÅRSDAG så då var alla muséer stängda...


Lissi

Frappe
2006-08-15, 14:09
[QUOTE=Lissi]...går Du på en söndag blir det väl ännu billigare för då är det gratis om jag inte minns fel.....

Jorå gratis är det men endast vintertid..... runt November-Mars.:)

Tänk på att biljetten även är som entre för museum som ligger på Acropolis men även de nedanför och runt.

Trevlig resa!

Camilla

Lissi
2006-08-15, 14:18
Jorå gratis är det men endast vintertid..... runt November-Mars.:)
Camilla

..aj då! Men inträdet är ju ändå billigt med tanke på vad man får se.
Själv har jag varit där 2 ggr de senaste åren, men för maken var det 35 år sedan när vi skulle dit..Vi kollade ju inte om det var helstängt på nyårsdagen utan visste bara att söndagar var det fri entré så då skulle vi ju vara lite "smålänningar" och gå gratis...men det straffade ju sig;) :mad:
..men å andra sidan ska vi ju till Aten igen så vi hinner dit.

Lissi

Klick
2006-08-16, 08:24
[quote=Bluesea]Ja, då är det nog inga problem. Det är bara att hålla ett öga på guiden, så att du inte hamnar i fel grupp och avslutar resan i North Carolina eller så.

Det skulle ju likna mig eftersom jag just nu för tillfället är ngt förvirrad...

ciakoohler
2006-08-16, 08:30
Hälsn Klick som nu bara har 5 dagar och 20 timmar kvar....[/quote]

Ja det låter ju verkligen skönt ,inte minst med tanke på det väder vi har just nu Cia i Bjuv



Hälsn Klick som nu bara har 5 dagar och 20 timmar kvar....[/quote]