handdator

Visa fullständig version : Albatros vid Potalistranden, Lefkos


Martina
2006-08-13, 09:25
Hej! Jag undrar om någon känner till hotellet Albatros i Lefkos? Det skall tydligen ligga vid Potalistranden. Är det långt från byn Lefkos och övriga stränder? Vi är ute efter en lugn, avkopplande semester men det vore trevligt att ha några tavernor och någon affär runtomkring sig eller på gångavstånd. Tacksam för svar!

Mvh
Martina

dagun
2006-08-15, 21:46
Utan att veta exakt var Albatros ligger säger jag att avståndet är ca: en knapp kilometer till de tavernor som oftast nämns här på Kalimera. Närmare till minimarkets.

/Dan

Martina
2006-08-16, 09:18
Jaha! Scysst med info. Men är stranden fin? Inbjuder den till sköna stenplockarpromenader? Är den bre eller smal? Det är ju tydligen en klapperstensstrand vilket jag personligen föredrar..

Undrar också om man kan hyra vespor eller mopeder i Lefkos?

Mvh
Martina

ciakoohler
2006-08-16, 09:38
Det går att hyra både bil o vespa ,moppe i Amoopi har jag hört från släkt som är där just nu.Minst en av stränderna är sand ,men kollade inte såå noga när jag var där själv.Cia

inkfish
2006-08-16, 11:26
Men det är ju inte Amopi det gäller, utan Lefkos:cool:

Jag har sett hyrbilar från Lefkos på Karpathos och då bör det finnas moppar också. Hoppas nån av de kalimeror som bott i Lefkos kan svara trådskaparen.

Elisabet
2006-08-16, 11:28
Men det är ju inte Amopi det gäller, utan Lefkos:cool:

Jag har sett hyrbilar från Lefkos på Karpathos och då bör det finnas moppar också. Hoppas nån av de kalimeror som bott i Lefkos kan svara trådskaparen.Jag kan svara för Cia som inte är hemma just nu. Hennes släktingar är i Lefkos och hyr fordon där. Hon måste ha råkat skriva Amopi av misstag.

inkfish
2006-08-16, 11:30
Vad bra, då finns där ju moppar!

YsterSyster
2006-08-16, 13:25
Det finns en uthyrare - vad jag har sett - i Lefkos. Men det finns även en i Imeri som ligger en liten bit ovanför Potali. Han hade fler mopeder att välja mellan. Avståndsmässigt är det nog lika långt/kort från Potali till Imeri som till Lefkos. Eftersom han i Lefkos inte hade någon moped ledig ringde han till sin kollega i Imeri som kom och hämtade oss.

Jag var aldrig ner till Potalistranden men på håll såg den OK ut. Men det verkade som om många gick från Potali till Lefkos för att bada på dagarna.

dagun
2006-08-16, 14:20
Jaha! till sköna stenplockarpromenader? Är den bre eller smal? Det är ju tydligen en klapperstensstrand vilket jag personligen föredrar..

Så här såg Potali ut en blåsig eftermiddag i juni, hoppas det ger dig lite bättre bild.

http://static.flickr.com/65/216803848_f26fa5e572.jpg