handdator

Visa fullständig version : Båtar från Santorini den 26/8


Hanna-Sofia
2006-08-10, 19:31
Hej ni som är vana båtluffare.

Jag kommer ner till Santorini kl 13 den 26/8 och hade tänkt mig vidare till Milos, Amorgos eller Koufonissi men lyckas inte hitta någon lämplig båtfärja på de sidor som länkas till härifrån på Kalimera. Någon annan som är mer van att trixa och fixa med anslutningar osv. jag tar tacksamt emot förslag.

Tanken var igentligen att åka från Pireus, men Apollo ställde för andra året i rad in planet från Göteborg som var beställt från början.

I värsta fall får jag stanna ett par nätter på Santorini men eftersom jag också ska åka hem därifrån hade det passat bättre att lägga ett par dagar där i slutet av resan.

Janérik
2006-08-10, 21:42
Hej!
Ta Blue Star till Naxos kl 16.00, därifrån har du bra kommunikationer mot Koufonissi och Amorgos men tyvärr måste det ändå bli en övernattning på Naxos. Själv skulle jag ta några nätter på Naxos, forsätta till Amorgos (eller Koufonissi kanske för dej). Milos är inte lätt att kombinera med öarna i östra delen av kykladerna, det finns en tur från Naxos på fredagar men det är det enda. Milos får alltså sparas till nästa år då ni lämpligen kombinerar den med några andra öar i västra kykladerna.
Det bästa är att ta Santorini på hemvägen så är ni på rätt ö några dagar i förväg.

Mvh Janérik

Hanna-Sofia
2006-08-10, 22:30
Tack för hjälpen Janérik

ja jo jag kom väl till slut fram till ungefär samma information som dig. Det verkar inte vara den lättaste kombination jag valt, har provat med att utesluta både Milos och Koufonissi lägga till Sifnos som också verkar intressant men jag får inte ihop det riktigt. Vad jag förstår så kan det bli inställt både här och där så jag får väl lugna mig med att ta mig till Amorgos till att börja med. (Det är nog resnerverna som redan börjat spöka skulle jag tro)

Ioslina
2006-08-11, 08:27
Ja jag skulle föredra Koufinissi i stället för Sifnos. Om du bor på Poseidoni på Koufinissi, hälsa från Gunilla & Susanna i Sverige!

Hellen
2006-08-11, 08:43
Om du fortfarande är sugen på Milos, så stanna en natt på Santorini, skönt att få slå sig till ro samma dag man flugit iväg från Sverige, tycker jag. Ta båten till Milos dagen efter.
Jag var på Milos för första gången i år, och skall definitivt dit igen.

// Helén

Hanna-Sofia
2006-08-11, 23:06
Nja stanna på Santorini är jag som minst sugen på. Men tack för förslaget ändå Hellen.
Jag har testat med att börja resrutten till Milos, men hur jag än vänder och vrider på det blir det för lång vistelse av semestern på Santorini.
Jag har varit på Santorini förrut och det känns som jag vill lägga så mycket tid som möjligt på andra öar den här gången.

Det bästa jag lyckades åstadkomma var direkt till Naxos 26/8 kl 16.
Vidare till Amorgos 28/8 Fanns massa båtalternativ att välja på så det borde väl klaffa.
Därefter till Folegandros ( en ny ljus idé) 3/9 med Sea Jets kl 06.35 (känns lite osäkert, ända möjliga alternativet) Därefter verkar det inte gå någon färja mer dit.
Från Folegrandos till Milos med NEL på kvällen den 8/9.

och redan den på kvällen 11/9 tillbaks till Santorini så det verkar bli hela 5 dagar på Santorini mot slutet. Då jag åker hem den 16/9.

Jaha då vet ni var jag kommer tillbringa 3 veckor i Augusti-September om jag inte får ihop än ännu bättre resrutt.

Vad tycker ni som åkt runt förut, verkar det helt omöjligt månntro?