handdator

Visa fullständig version : Hur hänvisar man till andra trådar?


Hellen
2006-08-10, 11:08
I ämnet som handlar om strykjärn och nu även galltvål så har Elisabet lagt in en hänvisning till den nya tråden med länk. Hur gör man detta? Har försökt att leta efter information, men inte hittat det. Kanske är det mina datorkunskaper som brister och frågan kanske t.o.m skall vara under IT forumet?
Tacksam för hjälp.

// Helén

Elisabet
2006-08-10, 11:58
Enklaste sättet (enligt mig): Sök fram den tråd du vill hänvisa till. Högerklicka på den och välj 'Öppna i nytt fönster'. Då kan du kopiera hela länkadressen i adressfältet och sedan är det bara att klistra in den i ditt inlägg, så blir det automatiskt en klickbar länk.

Jag frågade själv om detta en gång för länge sedan, om jag minns rätt var det PO som lärde mig den gången.

Netwolf
2006-08-10, 18:54
Eller håll ned Shift och klicka, så öppnas tråden i nytt fönster.

/Netwolf

PO
2006-08-10, 21:44
Eller allra enklast, peka, högerklicka, kopiera genväg och klistra in i inlägget (Ctrl+V)

//PO :)

Millie
2006-08-10, 22:22
Jassas!
Det enklaste är nog att den som har ett bra tips länkar till sin egen mailadress, då uppstår inga konfrontationer med adm.:rolleyes:
58 dagar kvar till Kretaflabb_flab

Elisabet
2006-08-10, 22:25
Det enklaste är nog att den som har ett bra tips länkar till sin egen mailadress, då uppstår inga konfrontationer med adm.Den här frågan handlar om att länka till andra trådar i forumet.

Admirala
2007-05-16, 18:31
Dette er en gammel tråd som jeg, (litt stolt av meg selv nå), klarte å finne. Jeg skal nemlig sende noen lenker herfra til filhellenske venner.

Men rådene som er gitt her funker bare på pc. Som sagt (gjentatte ganger tidligere) har jeg mac. Ingenting av det som står over virker på den. Blant annet har ikke min mus "högerklick"-knapp, og "shift + klikk" virker heller ikke.

Så hva gjør jeg? Kan selvsagt skrive "full bruksanvisning" til mottakerne (Gå inn på kalimera nu, klikk på forum oppe til venstre...) men det er jo meget tungvint.

inkfish
2007-05-16, 18:42
Är det inte ctrl + klick på Mac? Och sen Open new window. I det nya fönstret får varje tråd sen en hel URL i adressfältet.

Admirala
2007-05-17, 13:13
Tusen takk, Inkfish, nå funker det!

inkfish
2007-05-17, 13:41
Bra!klapp_klap