handdator

Visa fullständig version : Restauranger i Platanias.


plingen
2006-08-09, 21:05
Om ni har varit i Platanias, vilka restauranger rekommenderar ni ??

Elisabet
2006-08-09, 21:55
Om ni har varit i Platanias, vilka restauranger rekommenderar ni ??Plataniasexperten myssa är där just nu och ser nog inte din fråga på ett tag, annars skulle hon garanterat ha svarat. Du kan leta efter inlägg av henne så hittar du flera tips på tavernor med god mat.

Hasse
2006-08-09, 22:05
Jo men jag har sett inlägget och jag har åtminstone ett par tips nu. Visserligen är en färsk resa till Skiathos/Skopelos/Alonissos det som upptar hela minnet angående Grekland just nu men vi var i Platanias 2 veckor i fjol.

Den vi tyckte var bäst var en taverna som heter Droussia. Gå huvudgatan västerut "ett antal" hundra meter. Man passerar bl.a det "berömda" vackra huset där restaurang Mylos ligger. Gå alltså på vänster sida, där Mylos ligger och fortsätt. Nu minns jag inte hur långt exakt det var men Droussia ligger en bit upp längs en väg till vänster. Jag har för mig man ser tavernan från stora vägen. Fråga er fram så löser det sig.

Uppe i gamla, "Ano Platanias" finns flera riktiga pärlor dessutom. Man ser dem ligga alldeles på stupet uppe på "platån" och man måste gå upp en bra bit runt bakre delen av gamla byn för att komma dit. Jag ska, om jag kommer ihåg det ta och leta i gamla anteckningar då namnen på de tavernorna finns med. Men som sagt, det var flera som var riktigt bra där uppe och som var trivsamma att sitta i och titta runt - plus utsikten förstås, över Agia Marina och Chania längst bort.



Hasse :cool:

jojeås
2006-08-10, 13:31
Var i Platanias i juni. Vår favoritrestarang heter Astrea och ligger längst upp i gamla Platanias. Underbar utsikt, men det är det på många andra restauranger också. Besök Astrea, du/ni kommer inte att bli besvikna.

Trevlig resa!

//Åsa

Hasse
2006-08-10, 15:34
Vår favoritrestarang heter Astrea och ligger längst upp i gamla Platanias. Besök Astrea, du/ni kommer inte att bli besvikna.

//Åsa



Ja det var just en av de jag syftade på och inte har hunnit kolla namnet på.


Hasse :cool:

Ivi
2006-08-10, 18:00
Vi åt supergod stifado på Vigli i gamla Platanias i april :p Utsikten var också formidabel! Rekommenderas!

Ivi

plingen
2006-08-12, 11:29
Tack för alla tips, ser fram emot god mat mm på resan om några veckor.

Tessy_
2007-07-16, 23:51
Den bästa resurangen i Platanias är så klart Astrea!!
Fantastisk mat och underbar utsikt!!
+ så känner jag dom som jobbar där så de är ett stort plus!
Längtar sååååå himla mkt tillbaka till Astrea!!
Om ni besöker Astrea lova att hälsa från Theresia från Sverige! ;)

Kram :)

inkfish
2007-07-16, 23:52
Tråden är gammal, därför låser jag den.

Men starta gärna nya trådar med tips.

inkfish/moderator