handdator

Visa fullständig version : Flying Dolphins från Samos till Ikaria, Fourni


Fredrika
2005-05-02, 08:31
Hej!


Vi ska åka till Samos i mitten av juni. Planerna är att ta oss därifrån till Ikaria. Är det någon som har en aning om det går några Flying Dolphins från Samos (Pythagorion eller Vathi) och hur ofta de går?

Hur är färjetrafiken mellan Samos och Fourni. Har än så länge bara lyckats hitta båttidtabeller mellan Karlovassi och Fourni, men går det inte att ta sig från Pythagorion eller Vathi till Fourni?

Vore jätteglad om det är någon som kan hjälpa mig!

Tack på förhand!
/Fredrika

ciakoohler
2005-05-02, 08:57
Det som går från Karlovassi startar från Pythagorion Har åkt både sept o juni.Flying Dolphin från Pyt. o färja från Vathy.

Fredrika
2005-05-02, 10:28
Tack så mycket för ditt svar! Vet du kanske även ungefär hur ofta färjorna går? Är det varje dag eller bara några dagar i veckan?

/Fredrika

ciakoohler
2005-05-02, 10:51
kolla din inbox

pawik
2005-05-02, 11:09
Hej!


Vi ska åka till Samos i mitten av juni. Planerna är att ta oss därifrån till Ikaria. Är det någon som har en aning om det går några Flying Dolphins från Samos (Pythagorion eller Vathi) och hur ofta de går?

Hur är färjetrafiken mellan Samos och Fourni. Har än så länge bara lyckats hitta båttidtabeller mellan Karlovassi och Fourni, men går det inte att ta sig från Pythagorion eller Vathi till Fourni?

Vore jätteglad om det är någon som kan hjälpa mig!

Tack på förhand!
/Fredrika

Åker själv till Samos vid samma tid och skall vidare någonstans, vart vet jag ännu inte. Planeringen ger sig alltid på plats. Har varit i området några gånger tidigare.
De stora färjorna går från Vathi. Dolphiner från både Pythagorion och Vathi.
Emellanåt kan det vara blåsigt däruppe så dolphinturerna kan var inställda. Mellan Ikaria och Fourni går som regel dagliga småbåtar.
Ett alternativ kan vara att åka ut via Patmos. Därifrån kan man få förbindelse både med stora båtar söderut och dolphiner både söder-, norr- (mot Ikaria) och österut.

Taxi från flygplatsen till Pythagorion kostar några tior och till Vathi ca 200 skulle jag tro.


/pawik

ciakoohler
2005-05-02, 11:22
Taxi från flygplatsen till Pythagorion kostar några tior och till Vathi ca 200 skulle jag tro.


/pawik[/QUOTE]

Måste ha gått upp väldigt sen jag var där 2003 Åtminstone kostade P-V bara 10€ 2002,nån senare anteckning hittar jag inte just nu