handdator

Visa fullständig version : Skala Potamis


Humlan
2006-08-08, 15:06
Hur är det egentligen, ligger Golden Beach i Skala Potamis eller är det två
skilda platser. Åker 22/8 och skall bo på hotell Seaview nån som bott där,
och kan tala om hur det är. Tar gärna emot tips på tavernor, barer, pris läget på mat och moppehyra etc.

ulrikas
2006-08-08, 17:01
Hej!

Skala potamias och Golden beach är två skilda byar i varsin ände av den cirka 2-3 km långa (underbara) stranden! Jag tror att Seawiev ligger närmare Golden beach men är inte helt säker, såg inte det när vi bodde på Nama i juni! När vi var där så fanns vattensporter i GB men inte i SP, så vi gick till GB ett par gånger för att åka banana boat bland annat! I SP ligger tavernorna på rad längs strandpromenaden, en av våra favoriter var Filippos! Vi var två vuxna och två tonåringar som åt fyra varmrätter, ett par tzatziki och drack öl eller vin och läsk, notan slutade oftast runt 40E!

Jag är säker på att ni kommer att ha en kanonsemester, jag skulle inte ha något emot att åka igen :o

/Ulrika

Sofia80
2006-08-09, 12:08
Prova playa del oro som ligger mittemot golden beach camping - jättetrevliga ägare och god mat.

Ma-Pia
2006-08-24, 18:46
Hej kom tillbaks samma dag du åkte, men kanske du tittar på internet på Thassos. jag är :p förälskad i ön rekommenderar starkt Magic Coast med den mest underbara mousaka o papotsika :confused: eller hur det stavas o deras chicken on spit är underbart gott:D . Koralli lite längre inåt byn var oxå bra förresten fick vi inte dålig mat nånstans:D . Hit återvänder jag så fort kassan är ihop samlad igen._B-anana hyrde bil 3 dgr 90€ inkl försäkring. Hoppas ni får det bra.